×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دانشگاه فرهنگیان از تعارضات سیاسی دوری کند/با سیاسی بازی دانشگاه قربانی می شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازایسنا، صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در دانشگاه فرهنگیان و در نشست صمیمی با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حساسیت انتخاب معلمان و آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش در این دانشگاه برای ورود به حرفه معلمی اظهار کرد: مهم‌ترین تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها این است که در دانشگاه فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان جامعه تربیت می‌شوند بنابراین وجوه تدریس و طرح درس در دانشگاه فرهنگیان بسیار با اهمیت است و با سایر دانشگاه‌های کشور متمایز است.

لزوم ارزیابی دانشجو معلمان حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی 

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان باید برای تمام دانشجو معلمان حتی فارغ التحصیلان دانشگاه برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد، گفت: به جهت حساسیت مسئولیت معلمان در جامعه و نقش تربیتی آن‌ها در تربیت نسل آینده‌سازان، باید قادر باشیم دانشجو معلمان در حین تحصیل و چه در زمان فارغ‌التحصیلی ارزیابی کنیم و دانشگاه باید بر ارزیابی خروجی‌های دانشگاه تسلط و اشراف کامل داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دو روش جذب از طریق کنکور و جذب از طریق ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: روش‌های جذب دانشجو معلمان طبق آخرین مصوبات دانشگاهی است که باید بامطالعه، تحقیق، ارزیابی و نظارت بر عملکرد، این دو گروه جذب ‌شده از دانشجویان قادر به تشخیص این نکته باشیم که در کدام‌یک از این گروه‌ها انگیزه خدمت، تلاش در کار و بهره وری بیشتر است و برای تقویت عملکرد این گروه‌ها چه برنامه‌هایی در پیش روی داریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به حساسیت گزینش معلمان در تمام دنیا تصریح کرد: گزینش، تربیت نیروی انسانی و به‌کارگیری این نیروها به‌عنوان معلم در کشور، موضوعی است که در تمام دنیا اهمیت دارد. نقش معلم نقش برجسته‌ای است و باید بر اساس مطالعات و یافته‌های تطبیقی در دنیا پیش برویم و در تربیت دانشجو معلمان این مطالعات را به کار بگیریم.

وی افزود: در کشور ما دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی مسئولیت تربیت دانشجو معلمان رادارند بنابراین ضروری است که روسا و اعضای هیات علمی این دو دانشگاه باهم ارتباط داشته باشند و با تبادل تجربیات دو دانشگاه صلاحیت حرفه‌ای و تربیتی دانشجو معلمان و فارغ‌التحصیلان کشور ارتقا دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: حرفه معلمی جزو یکی از حرفه‌هایی است که باید همواره به‌روزرسانی شود. این عصر، به‌عنوان عصر فناوری ارتباطات شناخته ‌شده است و دانش آموزان در سایه استفاده از فناوری‌های نوین بسیار زبده‌تر از گذشته شده‌اند. در این شرایط ارتقای صلاحیت علمی و تربیتی معلمان اهمیت بالایی دارد. معلم باید بتواند خود را هم پای تمدن پیش ببرد و دانشگاه فرهنگیان با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، در به‌روزرسانی دانش دانشجو معلمان و فارغ‌التحصیلان به‌طور هدفمند عمل کند.

اعضای هیات علمی دانشگاه بدنبال ایجاد تحول در بهبود عملکرد دانشجویان باشند 

دانشگاه فرهنگیان از تعارضات سیاسی دوری کند

حاجی میرزایی گفت: شیوع کرونا در کشور باعث ایجاد نگرانی، وقفه و تغییر درروش عملکرد آموزشی شد. کرونا بر روش آموزش دانشگاه هم بی‌تأثیر نبود و اعضای هیات علمی دانشگاه باید بامطالعه و پژوهش، درصدد ایجاد تحول در بهبود عملکرد دانشجو معلمان در سال جاری باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو کابینه تدبیر و دولت با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش یک دستگاه سیاسی نیست و باید از سیاست زدگی در آن پرهیز کنیم، بیان کرد: همه ما در مقابل تعلیم و تربیت ‌معلمان کشور مسئولیت داریم و باید در جهتی حرکت کنیم که دستگاه تعلیم و تربیت و به‌طور خاص دانشگاه فرهنگیان از تعارضات سیاسی به دور بماند و در کمال آرامش بتواند مأموریت‌های خود را ادامه دهد. اگر مسئولان این دانشگاه حیات خود را بر سیاسی بازی و فراز و نشیب سیاسی گره بزنند تنها نتیجه آن قربانی کردن دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.