×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
درآمد عملیاتی پتروشیمی پارس ۷۳ درصد افزایش یافت/ سود خالص سالیانه ۱۶۵ میلیون دلاری با راه‌اندازی طرح PDH_PP/ پارس ۲۷ تومان به ازای هر سهم سود تقسیم کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پارس صبح امروز با حضور ۹۳.۴۲ درصدی سهامداران، با حضور ارکان مجمع و به ریاست حسین پناهیان معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
در این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی پارس به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۰ پرداخت و سخن خود را با تشکر از کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان این مجتمع آغاز کرد.
مسعود حسنی، توسعه و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش پایین دستی، بهبود و توسعه مدیریت سرمایه‌های انسانی با تمرکز بر نگهداشت مطلوب منابع انسانی، استفاده حداکثری از ظرفیت های اسمی موجود با تاکید بر رفع تنگناهای واحدهای تولیدی، مدیریت بهینه دارایی‌های سازمان با تمرکز بر تامین مواد شیمیایی، قطعات و تجهیزات از داخل کشور، توسعه و تعالی سازمان از طریق نظام‌های مدیریتی و توسعه و تعمیق مدیریت ریسک در سازمان را از استراتژی‌های شرکت پتروشیمی پارس عنوان کرد.
وی با اعلام فروش سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۰۳ تن محصول در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان، به تولید ۹۵ درصد ظرفیت این مجتمع اشاره و ابزار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۱ تولید صد در صدی ظرفیت محقق شود.
مدیرعامل پتروشیمی پارس، سود عملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ را ۱۳ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان و سود خالص را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سود پایه هر سهم نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۱ درصد رشد داشته و همچنین در این مدت سود عملیاتی ۳۳ درصد افزایش، سود ناخالص ۴۱ درصد و درآمدهای عملیاتی ۷۲ درصد رشد داشته است.
رفع تنگناهای تولید استحصال آنان ، اتیل بنزن و استایرن منومر، پروژه تزریق LPG و ارتقا کیفیت فیلتراسیون، افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و استایرن منومر، توجه به صیانت از محیط زیست، ایمنی و بهداشت از طریق اجرای پروژه های متعدد (پروژه ایمن سازی و کاهش فلرینگ و …)، توسعه ساخت داخل (بومی سازی کاتالیست، مولکولارسیو و مواد شیمیایی مصرفی واحدهای عملیاتی، ساخت تجهیزات دوار و..)، توسعه زنجیره ارزش از طریق تعریف و اجرای پروژه های پایین دستی مانند PDH/PP و همچنین صرفه‌جویی ارزی حاصل از توسعه ساخت داخل در سال ۱۴۰۰ معادل ۶.۳۸ میلیون دلار از دستاوردهای پارس بود که حسنی به آنها اشاره کرد.
وی با اشاره به تخصیص زمین برای اجرای پروژه PDH/PP گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد ریالی، سرمایه‌گذاری ارزی ۶۳۵ میلیون دلاری و در کل معادل ۸۶۷ میلیون دلار، با نرم بازده داخلی ۱۷.۱۸ درصدی در مدت ۴۸ ماه احداث می‌شود که البته ما به آقای دکتر علی عسکری قول دادیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم، دوره بازگشت سرمایه عادی از زمان احداث هشت و نیم سال است و درآمد کل سالیانه در بهره‌برداری کامل ۵۶۷ میلیون دلار است که سود خالص سالیانه ۱۶۵ میلیون دلاری نصیب پتروشیمی پارس خواهد کرد.
در ادامه این مجمع گزارش حسابرس قرائت شد و به سؤالات مختلف سهامداران پاسخ داده شد.
در ادامه صورت‌های مالی پتروشیمی پارس مورد تصویب مجمع قرار گرفت، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی این پتروشیمی انتخاب شد و بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای مسئولیت اجتماعی موافقت شد.
این مجمع همچنین با سود ۲۷ تومانی شامل صد در صد سود حاصل شده و همچنین سود انباشته به ازای هر سهم به سهامداران موافقت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.