×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درآمد ۲ میلیارد دلاری کشور از توسعه میدان یاران

تجارت گردان | درآمد ۲ میلیارد دلاری کشور از توسعه میدان یاران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شانا، مسعود کرباسیان امروز (شنبه، ۲۱ تیرماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان نفتی یاران، به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این قرارداد پرداخت و گفت: قرارداد توسعه این میدان که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا می‌شود، ششمین قرارداد از الگوی جدید قراردادهای نفتی است که مدت آن ۱۰ سال است و افزون بر دستیابی به تولید تجمعی ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت، درآمدزایی مناسبی نیز برای دولت و پیمانکار به همراه خواهد داشت.

وی هزینه سرمایه‌ای برای توسعه یاران را حدود ۳۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم از سوی پیمانکار تأمین خواهد شد.

کرباسیان با اشاره به تأکید وزیر نفت مبنی بر تعیین تکلیف همه میدان‌های مشترک تا پایان دولت، افزود: این اولویت با وجود تحریم، مشکلات مالی و همچنین بحران کرونا در حال پیگیری است و این هدف تا پایان دولت محقق خواهد شد.

وی درباره وضع فعلی توسعه میدان‌های مشترک توضیح داد: در حوزه پارس جنوبی، ‌ نصب جکت فاز ۱۱ را در چند هفته گذشته داشتیم و فاز ۱۴ نیز همه عملیات مربوط به بخش دریا به سرانجام رسیده و پالایشگاه آن نیز تا پایان سال به نتیجه می‌رسد. قرارداد توسعه بلال در حال پیگیری است و قرارداد توسعه میدان فرزاد بی نیز به‌زودی امضا می‌شود، همچنین خبرهای خوبی از توسعه میدان‌های آزادگان و یادآوران در راه است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مقدمات مربوط به امضای قرارداد توسعه ۳ میدان نفتی چنگوله، ‌ سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی نیز در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی فراهم شده است و با تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه به مرحله امضای قرارداد می‌رسد، به قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه، قرارداد توسعه میدان نفت‌شهر که میدانی مشترک است با شرکت ملی حفاری ایران امضا شده و در حال پیگیری است و قراردادهای میدان‌های رشادت و فروزان نیز در آینده نزدیک امضا می‌شود.کد خبر 304774

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.