×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دربی در بی زمینی!

امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، دو تیم استقلالی استان خوزستان درهفته بیست و دوم لیگ یک فوتبال کشور در دربی تمام آبی به مصاف یکدیگر می‌روند. استقلال خوزستان درحالی امروز میزبان استقلال ملاثانی است که در نیم فصل دوم، روند خوبی نداشته است و از سویی ملاثانی توانسته همچون فصل قبل، جنگنده نشان دهد.

استقلال خوزستان در خواب زمستانه

تیم فوتبال استقلال خوزستان امسال در لیگ یک روند سینوسی را پشت سر گذاشت است. البته این تیم در نیم فصل اول با هدایت سهراب بختیاری زاده، زننده یکی از هفت گل تاریخی تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی توانسته بود به همراه با دستیاران بومی‌اش نسبتا خوبی در این دوره از مسابقات لیگ یک کسب کند و حتی مدعی به دست آوردن جام قهرمانی و شانس صعود به لیگ برتر باشد اما تغییر در راس کادرفنی، سرنوشت دیگری را برای این تیم آبی پوش خوزستان رقم زد؛ مهابادی سرمربی شد تا در ادامه راه بتواند برای خوزستانی‌ها افتخارآفرینی کند اما نه تنها روند کیفی تیم تغییری نکرد؛ بلکه استقلال در زمان حضور او نتوانسته حت ییک برد به دست آورد و انتظارات هواداران را برآورده کند.

استقلالی‌های خوزستان با هدایت مهابادی در حال حاضر با کسب یک امتیاز از چهار مسابقه و از دست دادان فرصت‌های طلایی برایب حفظ خود در جمع مدعیان، دیگر خود را در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر نمی بیند و در حال حاضر با ۲۸ امتیاز از ۲۱ بازی در رده دهم جدول مسابقات حضور دارد. باید دید در ادامه کادر فنی این تیم چه رویه‌ای را برای رسیدن به برد در دستور کار قرار خواهند داد یا در صورت عدم کسب موفقیت، مدیران باشگاه استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در آسیا را در کارنامه خود دارد، چه تدبیری برای بهبود وضعیت و سامان دادن به شرایط فعلی خواهند داشت.

لازم به ذکر است این تیم در نیم فصل چندین بازیکن را به خدمت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به رحیم زهیوی اشاره کرد که گفته می‌شود به دلیل مصدومیت فعلا مشخص نیست چه زمانی برای استقلال بتواند به میدان برود.

استقلال‌ ملاثانی تنها اما جنگنده

تیم فوتبال استقلال ملاثانی با هدایت ابراهیم اشکش که چه در بازی‌های داخل و چه در بازی های بیرون از خانه “میهمان” است، با شرایطی متفاوت از دیگر تیم آبی استان پا به این میدان لیگ یک گذاشته است. آن‌ها که فصل قبل توانسته بودن خود را در لیگ یک نگه دارند، امسال نیز برای ماندن در این لیگ عجیب و غریب فوتبال کشور شرایطی مشابه سال گذشته برای خود رقم زده و کادر فنی تیم امیدوار است که باتوجه به شرایط بد اقتصادی باشگاه و نداشتن زمین اختصاصی، حداقل در لیگ یک باقی بمانند. این تیم که در گرفتن تساوی از حریفان چه در خوزستان و چه در بازی‌های بیرون از استان مهارت خاصی از خود نشان داده است در حال حاضر با کسب ۲۱ امتیاز از ۲۱ بازی در جایگاه پانزدهم جدول مسابقات قرار گرفته است.

نیم‌فصل دوم بدون زمین

دو تیم آبی خوزستان در حال حاضر با توجه به زیر کشت رفتن زمین شماره یک تختی اهواز شرایط خانه به دوشی را تجربه می‌کنند. آن‌ها برای برگزار بازی های‌شان تقریبا تا روزهای آخر نمی دانند در کدام شهر استان؛ اهواز، آبادان یا مسجد سلیمان باید میزبان حریفان‌شان باشند. این موضوع که نه در شان فوتبال خوزستان و نه در شان هر دو تیم آبی‌پوش است، برای هوادارن نیز دغدغه ایجاد کرده و بی شک روی عملکرد بازیکنان دو تیم نیز اثر منفی گذاشت است. موضوعی که زیبنده خوزستان مهد فوتبال ایران نیست.

استادیوم ضعیف شهرک نفت

استادیوم شهرک نفت اهواز که تقریبا یک استادیوم بی‌امکانات تلقی می‌شود و شرایط زمین چمن آن نیز مناسبی نیست و فوتبال بازی کردن برای بازیکنان در این زمین بسیار دشوار است، این هفته‌های میزبان بازی‌های خانگی دو تیم استقلالی خوزستان است. این استادیوم، نه دارای جایگاه ویژه برای خبرنگاران است و نه حتی جایگاهی مناسبی برای حضور ناظران، میهمانان و مدیران تیم‌ها دارد. از سوی دیگر تردد به این استادیوم برای دست اندرکاران، اصحاب رسانه و سایر عوامل برگزاری مسابقات نیز بسیار دشوار بوده و برای ورد به شهرک نفت نیاز به مجوز تردد یا دیگر چیزهایی ازین قبیل وجود دارد. شرایطی که پوشش یک بازی را برای خبرنگاران و عکاسان بسیار سخت می‌کند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.