×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخشش مخترعان نفت و گاز گچساران در مسابقات جهانی اختراعات اروپا

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، در این ارتباط سید سجاد فتاحیان با اشاره به دستگاه طراحی شده که حاصل ساعت‌ها کوشش و همکاری یک تیم پنج نفره برای رسیدن به این مقام بوده عنوان کرد: این دستگاه نسل جدیدی از باز طراحی ساختاری و فرایندی در نمک گیرهای برقیِ مورد استفاده در صنعت نفت است که مواد مصرفی شیمیایی، انرژی برق و آب شیرین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و همچنین مراحل جداسازی آب و نمک همراه نفت خام در این پروسه با کیفیت و دقت تمام انجام می گیرد.

در ادامه، سجاد خدایاری نیز گفت: با آزمایشات  گوناگون میدانی با تکنولوژی‌های بکار رفته در مدت زمان تست در مرحله اجرا مشخص شد این اختراع کاربردی در صنعت نفت، سود و صرفه اقتصادی چشمگیری با کاهش هزینه در صیانت از تولید را برای شرکت ملی نفت ایران  در پی خواهد داشت که به نوبه‌ی خود افتخار و دستاورد بزرگی برای شرکت ملی نفت ایران و همچنین شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است فتاحیان متولد ۱۳۶۵ دارای مدرک مهندسی شیمی و مدرس دوره های  HSE است و ثبت دو اختراع را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر در واحد بهره برداری پازنان ۲ مشغول به کار است.

 خدایاری نیز متولد ۱۳۶۶ با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و مولف ۱۳ کتاب در حوزه فنی و مهندسی با ثبت ۱۶ طرح اختراعی عضو رسمی فدراسیون بین المللی مخترعان جهان است و در حال حاضر در واحد نمک‌زدایی گچساران ۲ اشتغال دارد.

فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه نوآوری و اختراع می‌باشد که در سال ۱۹۶۸ با هدف ایجاد بستر مناسب بین‌المللی برای حمایت از مخترعان تأسیس شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.