×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
دردِدل‌های یک بازیگر قدیمی/ کنسرت گروه ماکان بعد از ممنوع‌الفعالیتی/ کشف مهم در شمال غرب ایران

 ایسنا، روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه، گفت‌وگویی با گیتی معینی بر خروجی ایسنا داشتیم که زمانی از بازیگران پُرکار تلویزیون محسوب می‌شد، اما مدتی است در قاب تصویر دیده نمی شود و دلیل این اتفاق را مطرح نشدن پیشنهاد از سوی تلویزیون عنوان کرد. او در این گفت‌وگو بیان کرد: تلویزیون گویا دیگر جای از ما بهتران شده است و مدت هاست که کسی به من پیشنهاد کار نداده است.

شازده شاعر

در این روز همچنین به مناسبت سالروز تولد نادر نادرپور گزارشی از او نوشتیم؛ شاعری که «از نوادگان نادرشاه افشار بود و همین نسبت با خاندان نادرشاه سبب شد در فضای آن روزگار لقب «شازدگی» به او داده شود. هر چند شعر او از سوی بسیاری چون مشیری و اخوان ستوده می‌شد، از سوی دیگرانی هم به احساسی بودن بیش از حد و فرم‌گرایی متهم می‌شد تا جایی که فروغ، او را محافظه‌کار و شازده و نه شاعر می‌خواند.»

اظهارات تهیه کننده فیلمی با بازی لیلا حاتمی درباره اکران

به دنبال اکران فیلم سینمایی «تصور» با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان، تهیه‌کننده فیلم «تصور» با ابراز امیدواری از اینکه روند استقبال مخاطبان از سینما تا پایان سال ادامه داشته باشد، بیان کرد: برای «تصور» توقع فروش ۱۰۰ میلیاردی ندارم اما اطمینان دارم که تماشاگران فیلم از آن راضی خواهند بود. این فیلم از چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه اکران می‌شود.  

اکران تابستانی با جواد عزتی و پژمان جمشیدی

این در حالی است که  با نزدیک شدن به پایان خردادماه و تمام شدن مدت زمان نمایش برخی فیلم‌هایی که از اواخر اسفند سال گذشته روی پرده سینماها بودند، از  ۱۷ خردادماه فیلم‌های جدیدی راهی اکران می‌شوند تا ترکیب تازه‌تری در چرخه اکران شکل بگیرد. راز این رو در گزارشی برخی از این فیلم‌ها را مرور کردیم. 

حضور انیمیشن ایرانی به جشنواره انسی

در ادامه مطلع شدیم که انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم قرار است که در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی معتبر انیمیشن انسی فرانسه به نمایش گذاشته شود.

خزاعی به وزارت خارجه رفت

همچنین در این روز رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور تبادل نظر در خصوص گسترش تعاملات بین‌المللی و همکاری‌های فرهنگی و سینمایی، با حضور در محل وزارت امور خارجه با سخنگوی وزارت امور خارجه و برخی از سفرای ایران در کشورهای مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

زمان برگزاری بخش بین‌الملل تئاتر صاحبدلان مشخص شد

از سویی اعلام شد که بخش بین‌الملل دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با حضور ۴ گروه بین المللی ، ۲۸ خرداد تا ۱ تیر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیری محمود فرهنگ در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

با پایان تعطیلات به کدام کنسرت‌ها برویم؟

در حوزه موسیقی نیز نگاهی به کنسرت‌هایی داشتیم که بعد از دو روز تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد به روی صحنه می‌روند. 

همچنین پس از اعلام خبر برگزاری کنسرت‌های محسن یگانه و امید حاجیلی در روزهای پیش‌رو، حالا گروه ماکان نیز قرار است به روی صحنه برود.

سرِ مرد نشسته روی پل را دزدیدند!

بخشی از اثر حجمی «نشسته روی پل» نصب‌شده در پایتخت به سرقت رفته است اما این اولین نمونه در بین مجسمه‌های شهری نیست. مجسمه‌های شهری در این سال‌ها همواره دستخوش فراز و نشیب بوده و با حاشیه‌های متعددی مواجه شده‌اند؛ از ساخت سردیس‌های ناهمگون و نازیبا از چهره‌ها و مفاخر ملی گرفته تا سرقت و تخریب آثار ارزشمند.

جادوی فرعون 

در ادامه رویدادهای روز سه‌شنبه، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از ثبت رکورد بیشترین تعداد گردشگر ماهانه در این کشور خبر داد. به گفته او  مصر در ماه آوریل شاهد استقبال بیشترین تعداد گردشگر در طول تاریخ این کشور با حدود ۱.۳۵ میلیون نفر به لطف تصمیمات حمایت از گردشگری و سرمایه‌گذاری بوده است.

مصائب ویزای شنگن از ایران تا ترکیه

همچنین ترکیه مدعی شد ۵۰ درصد درخواست‌ ویزای شنگن شهروندان این کشور ریجکت می‌شود و سهمیه این ویزا برای ترکیه‌ای‌ها در مقایسه با گذشته به یک پنجم رسیده است. اتحادیه اروپا در حالی این ادعا را رد کرد، که در ایران نیز مجریان تورهای خارجی می‌گویند، تعداد نوبت‌های ویزای شنگن در ایران هم محدود شده، به طوری که برای مردم عادی گرفتن وقت ویزای شنگن از برخی سفارتخانه‌ها بسیار سخت شده است.

کشف مهم در شمال غرب ایران

افزون براین‌ها، کشف مهمی در شمال غرب ایران داشتیم. نتایج کاوش در «تپه کهنه صوفیان» به شناسایی محوطه‌ای از دوران مس و سنگ قدیم (فرهنگ دالما) در منطقه مرتفع شمال غرب ایران منجر شد. باستان‌شناسان بر این‌ نظرند، این کشف به دانسته‌های ایران از فرهنگ هزاره پنجم قبل از میلاد، حدود ۷۰۰۰ سال پیش بیفزاید.

دست آخر این‌که باستان‌شناسان ابزارهای هفتصدهزارساله‌ای را در یونان کشف کرده‌اند که می‌تواند تاریخ را بازنویسی کند و گروهی از کارگران جاده‌ساز یک مجسمه تاریخی کمیاب را در مکزیک کشف کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.