×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درس مهم کرونا برای اقتصاد ایران

تجارت گردان | درس مهم کرونا برای اقتصاد ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  ایسنا، مسعود خوانساری امروز در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در سال ۱۳۹۹ بیان کرد: در کشور ما برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی یا آغاز فعالیت اقتصادی به روزهای طولانی و دوندگی در دستگاه‌های مختلف نیاز است، اما در جریان کرونا دیدیم که دولت در فاصله چند ساعت مجوز تولید الکل و راه‌اندازی خطوط مربوط به تولید محصولات مقابله با کرونا را صادر کرد و در کنار تامین نیازهای داخلی شرایط برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم شد.

وی با بیان این‌که می‌توان از دوران کرونا درس گرفت، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین این درس‌ها باید کوچک و چابک‌کردن دولت باشد. می‌توان این مسیر را در ماه‌های پیش‌رو نیز ادامه داد که قطعا برای اقتصاد ایران اهمیت فراوانی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که سال پیش‌رو برای اقتصاد ایران سالی دشوار است بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی‌ها میزان نقدینگی کشور به بیش از ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که قطعا سرگردان شدن آن می‌تواند برای اقتصاد مشکلات جدی به وجود بیاورد. ما در سال‌های گذشته دیدیم که ورود این نقدینگی به بازارهایی مانند طلا، ارز و خودرو می‌تواند چه مشکلاتی ایجاد کند.

خوانساری ادامه داد: در کنار نقدینگی کسری بودجه که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و رکود حاصل از کرونا رخ می‌دهد نیز قابل ارزیابی است. از این‌رو استفاده از تمام گزینه‌های موجود برای دولت در عبور از این شرایط اهمیت فراوانی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رونق بازار پول در هفته‌های گذشته اظهار کرد: این بازار توانسته رکوردهای قابل توجهی را ثبت کند. اما دولت باید برای تداوم این مسیر از بازار مراقبت کند و در کنار واگذاری سهام مالکیتی، سهام مدیریتی خود را در بازار عرضه کند و با افزایش عرضه‌های اولیه به بازار بورس عمق بیشتری بدهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.