×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حجت‌الاسلام والمسلمین «دکتر حسن روحانی» ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم نکته‌ای را خدمت مردم عزیز عرض کنم و آن اینکه گزارش روز یکشنبه از طرف سازمان برنامه و بودجه در دولت ارائه شد نسبت به اقداماتی که دولت در سال ۹۹ انجام داد.

رئیس‌جمهوری گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم ، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.

دکتر روحانی افزود: از زمانی که نفت کشف شده و در اقتصاد ایران ورود پیدا کرده، که بودجه کشور بدون اتکا به نفت اداره شود آنهایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم، به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده است و این در تاریخ بسیار مساله مهمی است و می‌خواستیم به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم و این نکته دومی است که ما در بودجه می‌بینیم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: وقتی شرایط سخت می‌شود و ما در تحریم و کرونا هستیم درگیر این مشکلات هم هستیم، قاعدتا نباید بتوانیم حقوق‌بگیران و بازنشستگان را کمک کنیم و بگوییم امسال سال تحریم و کرونا است و نمی‌توانیم کمک کنیم، اما بیشترین کمک به حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان در همین سال ۹۹ صورت گرفت.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مجددا برای اینکه مردم ما به این آمار و ارقام توجه داشته باشند، بهمن سال ۹۸ را با اواسط سال ۹۹ محاسبه کنیم. بهمن سال ۹۸ یعنی آغاز کرونا، وسط سال ۹۹ یعنی حدودا مهرماه سال ۹۹، حقوق کارمندان ما چقدر اضافه شده است؟ آنهایی که حقوقشان از ۴ میلیون کمتر بوده، ۵۳ درصد حقوقشان در سال ۹۹ اضافه شده و آنهایی که حقوقشان کمتر از ۶ میلیون بوده، ۴۵ درصد به حقوقشان اضافه شده و افرادی که حقوقشان بالای ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون بوده‌ان، ۳۴ درصد بر حقوقشان اضافه شده است.

وی ادامه داد: یعنی از قشرهای پایین بیشترین میزان اضافه، قشرهای متوسط، هم متوسط، و در مجموع ما در طول این ۶-۷ ماه از بهمن سال ۹۸ تا مهرماه سال ۹۹ حساب کنیم به طور متوسط ۳۴ درصد حقوق، اضافه شده است.

دکتر روحانی ادامه داد: در بازنشستگی هم همینطور، برای آنها هم همسان سازی انجام شده و هم مستمریشان اضافه شده است. البته این اواخر گله می کردند به خاطر آنهایی که در تامین اجتماعی بازنشسته بودند که کمی کمتر گرفته اند گزارشی که امروز از تامین اجتماعی دست من رسید آنهایی که در سال ۹۸ یک و میلیون و ششصدهزارتومان مستمری می گرفتند در فروردین ۱۴۰۰ چهار میلیون و ۳۰۰ هزارتومان می گیرند. یعنی آنهایی که ۳۰ سال خدمت کردند بیش از ۲.۵ برابر حقوق آنها از اضافه شده است. آنهایی که خدمت آنها ۲۰ سال بوده حقوقی که در فروردین سال ۱۴۰۰ گرفتند ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.