×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
در آینده بانک جایگاهی را به دست می آورد که دستاوردهای کنونی تنها بخش ابتدایی این مسیر است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، در این مراسم که با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره، مدیران ستادی و اجرایی پست بانک ایران به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، بهزاد شیری مدیرعامل بانک، با اشاره به اینکه در ۲۵ سال قبل گذشتگان نهال بانک را کاشتند و ثمره آن امروز در تمام کشور گسترش پیدا کرده و همه از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: پست بانک ایران در ۲۵ سال گذشته فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است و امروز به عنوان یک بانک تمام عیار در خدمت ذینفعان است و به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران عامل قبلی بانک افزود: در مدت سه ساعتی که در خدمت آنان بودم، گروهی از آنان اعتقاد داشتند که پست بانک ایران یک بانک دولتی است و باید خدمات اجتماعی را در کشور توسعه دهد و به عواید مالی بی توجه باشد. گروهی دیگر از آنان اعتقاد داشتند که پست بانک ایران به سبب تغییر ماهیت خود در سال ۸۸ و معرفی به عنوان یک بانکی سهامی، باید به موضوع انتفاع سهامداران توجه ویژه‌ای داشته باشد.

شیری با تاکید بر اینکه بخش اول این است که در بانکداری جدید اعتقاد دارند، توسعه، بحث وجود دولت‌ها است تا در مناطقی که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور پیدا کند، دولت ها، فارغ از موضوع انتفاع، در این مناطق به گسترش و توسعه خدمات اجتماعی بپردازند، گفت: موضوع دوم این است که شرکت ها به دنبال حداکثر کردن سود سهامداران خود هستند و در قانون بانکداری بدون ربا هم بانک باید در جایی سرمایه‌گذاری کند که سود بیشتری برای مشتریان داشته باشد.

مدیرعامل بانک با بیان اینکه جمع کردن این دو موضوع در یک بخش کار بسیار سختی است، تصریح کرد: پست بانک ایران اول باید ماموریت توسعه‌ای خود در روستاها و مناطق محروم و در کنار آن منافع جمعی سهامداران را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد سهام پست بانک ایران در دست دولت است و دولت به دنبال سود مالی نیست، افزود: سود و انتفاع دولت در گسترش خدمات پست بانک ایران در اقصا نقاط کشور است و در شق دوم نگاه سهامداران حقیقی و حقوقی بانک است که ۴۹ درصد سهام بانک در دست آنان است و به دنبال این هستند که بانک برای آنها سودآوری داشته باشد.

 شیری ادامه داد: مدیران بانک مکلف هستند این دو ماموریت را با برنامه ریزی در کنار هم پیش ببرند و تمام امور با برنامه ریزی انجام شود.

مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه ما باید با شناخت  نقاط قوت و ضعف بانک نقشه راهی که در قالب و اندازه بانک باشد، طراحی کنیم، گفت: ما نمی‌توانستیم نقشه بانک دیگری را به کار بگیریم بلکه باید با توجه به اکوسیستم بانک برنامه ریزی می کردیم و بر این اساس موفق شدیم با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای بومی بانک، این برنامه را طراحی و از آن استفاده کنیم.

شیری جایگاه امروز بانک را تکیه بر این برنامه دانست و گفت: پست بانک ایران امروز مسئولیت اجتماعی خود را به طور کامل انجام داده و در مناطقی که بسیار هزینه زا است خدمات مالی و بانکی را گسترش داده است.

مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه پست بانک ایران با تکیه بر قابلیت و توانمندی خود در راهی قدم گذاشته که برای بانک‌های دیگر ناشناخته است و با گام‌های مطمئن در این مسیر توانسته است خدمات اجتماعی دولتی را گسترش دهد، اظهار کرد: در آینده بانک جایگاهی را به دست می آورد که دستاوردهای کنونی تنها بخش ابتدایی این مسیر است.

وی افزود: در این مدت به دنبال تحکیم مسیر بودیم و با حرکت در این راه، جایگاه بانک در افق آینده برای همکاران روشنتر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تجمیع ساختمان های ستادی با توجه به اجاره نشینی و پراکندگی دفاتر یکی از دغدغه‌های همیشگی کارکنان و مدیران بانک بوده است، ادامه داد: در سال ۹۱ مقدمات تصمیم‌گیری تجمیع ساختمان‌های ستادی آغاز شد و مجوزهای لازم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های مرتبط اخذ شد و امروز کلنگ احداث ساختمان جدید را زدیم و امیدواریم در دو تا سه سال آینده ساختمان ستادی آماده بهره برداری باشد.

شیری یکی از دغدغه‌های خود را توزیع عادلانه امکانات و خدمات بانک در تمام استان‌ها اعلام کرد و گفت: امروز مفتخر هستیم که ناوگان جدید حمل و نقل مدیریت شعب استان ها را به آنان تحویل می‌دهیم تا همکارمان ما در استان ها از وسایل حمل و نقل در شان بانک استفاده کنند.

 بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه جنس تفکر پست بانک ایران در این سال ها عوض شده است و نیاز به هویت جدید، متناسب با ماموریت خود دارد، خاطرنشان کرد: امروز در پست بانک ایران دغدغه فردا را نداریم بلکه افق پیش روی ما سال های پس از ۱۴۰۰ است و به همین دلیل لوگو و نشان بانک با توجه به مسیر جدید و تحول بانک تغییر کرد تا هویت جدید بانک را نشان دهد و پس از اخذ مجوزها، لوگو جدید در تابلوها و سربرگ، پرچم و سایر نشان های بانک استفاده خواهد شد.

شیری با تاکید بر اینکه بانک در دو سال گذشته توانسته است موفقیت های بسیاری را کسب کند، اظهار کرد: افزایش سرمایه و ارتقا ۹ پله ای جایگاه بانک در بین رقبا، خروج از زیان دهی و روند رو به رشد سوددهی، اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای باجه های روستایی گوشه ای از این دستاوردها بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی بانک، در یک‌سال گذشته توانسته‌ایم با برگزاری آزمون، ۱۸۱ نفر را جذب کنیم، تصریح کرد: تبدیل وضعیت، ۲۶۳ نفر از نیروهای قراردادی به رسمی و ۵۲ نفر از نیروهایی شرکتی به قراردادی بخش دیگری از تلاش ما برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی بانک بوده است.

مدیرعامل بانک با اشاره به پیاده سازی مشاغل تخصصی بانک های دولتی در پست بانک ایران ادامه داد: با پیاده سازی مشاغل اختصاصی برای بیش از ۲ هزار و ۶۵۸ نفر از کارکنان بانک به طور متوسط طبقات کارکنان دو طبقه افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین با پیاده سازی ارتقا رتبه های کارکنان مناطق کمتر توسعه یافته ۴۴۰ نفر از همکاران به طور متوسط دو رتبه ارتقا یافته‌اند.

شیری در پایان از تبدیل وضعیت ۶۱ نفر از همکاران ایثارگر شرکتی به رسمی قطعی خبر داد و گفت: مجوز جذب ۵۲ نفر نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ را اخذ کرده‌ایم.

پیش از سخنان مدیرعامل، محمود محمدیان ناظر پروژه ریبرندینگ نیز با اشاره به اینکه استراتژی بانک حرکت به سوی بانکداری دیجیتال است و این تصمیم برنامه در کنار ایجاد سودآوری و خروج از زیان دهی و برنامه ریزی، هویت جدیدی برای پست بانک ایران تعریف کرده است، گفت: در دنیای تجارت وقتی یک شرکت به سوی تحول حرکت می کند هویت بصری جدیدی همگام با این تحول برای خود تعریف می‌کند.

وی با تاکید بر جمع آوری اطلاعات برای شکل دهی به هویت جدید افزود: با اطلاعاتی که به دست آوردیم دو لوگو طراحی شد و پس از چند جلسه لوگو و نشان جدید مورد که نشان دهنده هویت بانک بود مورد تایید قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.