×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیازمند همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی هستیم

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان سفر استانی به لرستان، در جلسه با نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان که ۲۲ دی‌ماه با حضور نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر و همچنین تقدیر از زحمات مدیران استان لرستان و شهرستان بروجرد، با تأکید بر اینکه در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیازمند همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی هستیم، اظهار داشت: با همه کاستی‌هایی که ما در افق آرمانی تحقق عدالت اجتماعی داریم؛ در قیاس با شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نمی‌توانیم دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را نبینیم و با توجه به دستور مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، تکلیف داریم که این دستاوردها را برای خودمان و برای مردم مستمراً بازگو کنیم.

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی با اشاره به اینکه همه کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان و همه مسئولان در این نظام دستاوردهایی را برای ما رقم زده‌اند که نباید از آن غافل شویم، گفت: امروز حدود ۷۳ درصد از مردم ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، در حالی‌که این عدد در قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری وقت کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: اگر کارفرمای ما کسب‌وکارش نمی‌چرخید و مجلس‌ها و دولت‌های جمهوری اسلامی پای کار نمی‌آمدند، قطعاً چنین دستاوردهایی رقم نمی‌خورد. امروز به برکت زحمات شما عزیزان۲۰ درصد پوشش بیمه‌ای قبل از انقلاب به ۷۳ درصد رسیده و آرمان ما این است که ۱۰۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.
وی افزود: در حوزه درمان هم با اتفاقاتی که در چهار ماه گذشته افتاد و با دستور رئیس‌جمهور محترم، ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه‌های درمان قرار گرفتند. این اتفاق، دستاورد بزرگی است. قبل از انقلاب، کل تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲۰ مرکز نمی‌رسید، اما امروز در این سازمان بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی داریم که بدون دریافت یک ریال از مردم، به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه منابع و دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی محصول مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت در قالب سازوکار سه‌جانبه‌گرایی در اداره این سازمان است، گفت: صندوق‌های بازنشستگی دوران شکوفایی و میانسالی و سرازیری دارند و باید در کنار هم باشیم تا صندوق تأمین‌اجتماعی را سرپا نگه داریم. ما وقتی مسئولیت این سازمان را پذیرفتیم، ۸۸ هزار میلیارد فقط به بانک رفاه بدهی داشتیم که در دولت سیزدهم و با مساعدت دولت مردمی و مجلس انقلابی، این بدهی تسویه شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب پشتیبانی در سازمان سیر نزولی را آغاز کرده و هزینه‌ها از درآمدها بیشتر شده است، گفت: به حول قوه الهی با وجود کاهش درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات ما در حال توسعه است و مصداقش همین شهرستان بروجرد است که در حوزه درمان در حال پیشرفت است. البته در دوره‌هایی به خاطر مدیریت ناصواب، بعضاً اشکالاتی در خدمات ما پیدا شده اما الحمدلله اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.
دکتر موسوی با اشاره به توسعه خدمات سازمان در دوره اخیر گفت: روزی که این مسئولیت را پذیرفتیم، سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۲۱ هزار تومان بود، اما امروز این عدد به ۱۰۲ هزار و پانصد تومان رسیده است. اعتقاد ما این است باید به سمتی برویم که عزیزی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارد، به هنگام نیاز به خدمات درمانی به جز درد و رنج بیماری، هیچ رنج دیگری نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در دوره جدید دو مسئله در اولویت سازمان قرار گرفت، اظهار داشت: اولویت اول ما این است که با وجود کسری نقدینگی، پرداخت حقوق در زمان مقرر خود باید انجام بگیرد و امروز مفتخر هستیم که با حمایت دولت و مجلس محترم، پرداخت حقوق‌ها یک روز هم تأخیر ندارد. باید توجه کنیم که ما نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی ماهانه داریم که لطف خداوند باعث شده با وجود کسری از عهده آن بر بیاییم.

توسعه خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود

دکتر موسوی با اشاره به اینکه با وجود همه سختی‌ها، توسعه خدمات درمانی را هم در اولویت قرار دادیم، گفت: توصیه مدیریتی من به همه همکاران این است که مدیونیم اگر هر کاری که در توانمان هست برای این مردم انجام ندهیم؛ مردمی که تا پای جان محب حضرت زهرا(س) هستند و تا پای جان، پای این نظام ایستاده‌اند. بنابراین نباید متوقف شویم و در حوزه توسعه خدمات درمانی؛ باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم. خوشبختانه زیرساخت‌ها آماده است و بر اساس همین زیرساخت‌ها می‌توانیم خدماتمان را توسعه بدهیم و خداوند هم در این مسیر کمک می‌کند.
وی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی مدیران استانی گفت:خیلی از مواردی که عزیزان فرمودند مسئله نیست، بلکه موانع است. هر چقدر می‌توانیم باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود موانع را از سر راه برداریم. با این حال، ما ملزم به فعالیت در چارچوب قوانین هستیم و موظفیم که در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی کشور حرکت کنیم.
دکتر موسوی درباره بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی نیز تصریح کرد: در رابطه با این‌گونه بیمه‌ها، دولت سهمی را تقبل کرده و قانونگذار هم گفته دولت موظف به پرداخت این سهم است. در مورد بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی، حتی بدون اینکه سهم دولت توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی پرداخت شود، این مبالغ را در دیون دولت گذاشتیم و تعهدات‌مان را اجرا کرده‌ایم؛ یعنی منابعی که باید نقد به دست ما می‌رسید، پرداخت نشد اما ما تعهدات‌مان را اجرا کردیم. برای ورودی‌های جدید به انواع بیمه‌های حمایتی نیز در حال پیگیری زمینه‌های اقدام قانونی در رابطه با این موضوع هستیم تا رانندگان و سایر افراد پشت نوبت بیمه‌های حمایتی، تحت پوشش قرار بگیرند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه توسعه بیمارستان کوثر باید تا پایان سال انجام شود و ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه بروجرد هم باید به سرعت پیگیری شود، گفت: ارائه خدمات در سازمان تامین‌اجتماعی و همه دستگاه‌هایی که با مردم ارتباط دارند، باید با قدرت و سرعت توسعه پیدا کند و ما این را از مسئولان استانی نیز انتظار داریم.
دکتر موسوی همچنین با قدردانی از همه مدیران استان لرستان، زحمات نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی را هم در پیگیری مشکلات این منطقه قابل تقدیر دانست و گفت: ما امروز در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیاز به کارهای بزرگ داریم و برای این کارهای بزرگ، نیاز به همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی داریم و در این مسیر مجلس انقلابی و دولت محترم و همه دلسوزان ما را همراهی می‌کنند.

بیمارستان کوثر ظرفیت بسیار مهم درمانی در بروجرد است

براساس این گزارش، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در این جلسه گفت: بیمارستان کوثر یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در حوزه درمان و منشأ خیر و خدمات برای مستمری‌بگیران و کارگران شهرستان بروجرد است. از این جهت ارتقای سطح خدمات این بیمارستان و همچنین بازسازی کامل ساختمان شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان از جمله مطالبات مهم مردم شریف بروجرد است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: امید می‌رود با توجه به در حال بررسی و تدوین بودن بودجه ۱۴۰۲ و برنامه پنج‌ساله هفتم، آن‌چنان‌که شایسته است توفیق خدمت به جامعه بازنشستگان و کارگران که صاحبان اصلی انقلاب بوده و همواره در همه صحنه‌ها و حوزه‌ها پای‌کارند هستند را داشته باشیم.
در این جلسه همچنین مسلم مرادی معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی این منطقه، ابراز امیدواری کرد که سفر مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به این شهرستان منشاء خیر و برکت و مقدمه رفع برخی مشکلات و مسائل بیمه شدگان و بازنشستگان این شهرستان باشد.

۱۵۳ هزار نفر از مردم بروجرد تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند

منوچهر گودرزی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان لرستان ۱۹ هزار کارگاه داریم که ۳۷۸۳ مورد آن معادل ۲۰ درصد از کارگاه‌های فعال استان، در شهرستان بروجرد متمرکز است. در کل استان ۱۳۶ هزار بیمه‌شده اجباری در این کارگاه‌ها مشغول به کارند که از این تعداد ۲۱ هزار نفر معادل ۱۶ درصد در کارگاه‌های بروجرد فعال هستند.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان لرستان افزود: کارگران ساختمانی استان ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر هستند که ۳۳۰۰ نفر آن‌ها معادل ۱۵ درصد در بروجرد مشغول به کار هستند.
وی همچنین گفت: بیمه‌شدگان خاص نظیر مشاغل آزاد، اختیاری، زنان خانه‌دار و دانشجویان ۹۲ هزار نفر هستند که ۲۲ هزار نفر آن‌ها معادل ۲۵ درصد متعلق به شهرستان بروجرد است.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه مجموع بیمه‌شدگان استان ۲۳۲ هزار نفرند که ۴۵ هزار نفر از آن‌ها در بروجرد سکونت دارند، گفت: ۸۲ هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که ۲۲ هزار نفر آن‌ها در بروجرد حضور دارند و در مجموع از یک‌میلیون و هشتصد و دوازده هزار نفر جمعیت لرستان، ۷۶۳ هزار نفر تحت پوشش تأمین‌اجتماعی استان هستند که ۱۵۳ هزار نفر از آن‌ها به شهرستان بروجرد اختصاص دارد.

در مراکز درمانی لرستان کمبود دارو نداریم

دکتر رامین منظمی مطلق، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه گفت: در استان لرستان ۱۲ مرکز درمانی شامل ۳ بیمارستان، ۳ پلی‌کلینیک شبانه‌روزی و ۶ درمانگاه داریم که یک بیمارستان و یک پلی‌کلینیک شبانه‌روزی در شهرستان بروجرد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سطح بندی سازمان و جمعیت بیمه‌شده هر شهرستان است که خدمات سازمان تعریف می‌شود، گفت: از باب سطح‌بندی‌های تعریف‌شده در بخش درمان، در بروجرد، بیمارستان کوثر که ۳۲ تخت خوابی است حداکثر می‌توانست به ۶۴ تخت ارتقا پیدا کند، اما با مساعدت سازمان تامین‌اجتماعی این عدد به ۹۶ تخت رسید.
مدیر درمان تأمین‌اجتماعی لرستان افزود: در تأمین‌اجتماعی استان لرستان امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید هزینه کردیم که امروز الحمدلله در مراکز درمانی ما کمبود دارو وجود ندارد، مگر داروهایی که در بازار موجود نباشد.

بررسی ظرفیت‌های ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در دورود و الیگودرز

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، دکتر موسوی و هیات همراه در ادامه سی‌امین سفر استانی و در استان لرستان، از طرح توسعه بیمارستان نرگس دورود و نیز مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان‌های دورود و الیگودرز بازدید کردند.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در جلسه‌ای با حضور مسئولان محلی و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بالاترین توان سازمان تامین‌اجتماعی برای خدمت به جامعه به کار گرفته شده است تا تعهدات این سازمان به نحو مطلوب به جامعه ارائه شود. تلاش و همت همکاران و همراهی مردم و کارگران و کارفرمایان عزیز باعث شده است که خدمات سازمان تامین‌اجتماعی بدون وقفه ارائه شود و با وجود همه مشکلات به دنبال توسعه خدمات نیز هستیم و توسعه ظرفیت و کیفیت مراکز درمانی را نیز در اولویت قرار داده‌ایم.
دکتر موسوی افزود: درمان رایگان ناباروری و افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ماه از اقدامات بسیار مهم و ارزشمند سازمان تامین‌اجتماعی هستند. بیماران خاص و اوتیسم را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم و در طرح دارویار ۲۲۴ قلم داروی جدید را تحت پوشش قرار دادیم. بیمه تکمیلی بازنشستگان را با افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه و ۸۰ درصد افزایش تعهدات تمدید کردیم. اینها خدمات کمی نیست که در این دولت انجام شده است و به لطف خدا این اقدامات تداوم خواهد داشت.
وی افزود: علیرغم تلاش‌های خوبی که برای خدمت به مردم در سازمان تامین‌اجتماعی انجام می‌شود، مشکلاتی کم و بیش در بخش‌های مختلف خدماتی وجود دارد که در استان لرستان و شهرستان الیگودرز با کمک مسئولان محلی و نمایندگان محترم مجلس تلاش می‌کنیم که مشکلات و کاستی‌ها برطرف شود و خدمات تامین‌اجتماعی توسعه یابد.
دکتر موسوی با بیان اینکه بررسی میدانی مسائل و توجه به مشکلات مناطق مختلف کشور، هم در بخش خدمات بیمه‌ای و هم خدمات درمانی تامین‌اجتماعی با جدیت انجام می‌شود، افزود: این رویکردی است که جزو اولویت‌های دولت قرار گرفته است و علت حضور ما در شهرستان‌های مختلف این است که بتوانیم از نزدیک مسائل را بررسی کنیم و مطالبات مردم و خواسته‌های آنان را دریافت کنیم و بتوانیم در حد مقدورات خود اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت انجام دهیم. در شهرستان الیگودرز نیز همین کار را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: از مدیران استانی می‌خواهیم که بهبود خدمات را با جدیت پیگیری کنند. به‌ویژه در زمینه خدمات تخصصی درمانی که زیرساخت لازم فراهم است و هرچقدر بتوانیم خدمات تخصصی را باید افزایش دهیم و از دانشگاه علوم پزشکی نیز درخواست داریم که در زمینه تامین نیرو به ما کمک کنند. هر پزشک متخصصی که در مرکز درمانی ملکی مشغول به کار شود، تجهزات تخصصی مورد نیاز آن رشته برای خدمت‌رسانی به مردم، تامین خواهد شد. مدیریت درمان استان در هر زمینه تخصصی که لازم است و امکان آن وجود دارد جذب نیرو انجام دهد و نگرانی در زمینه تجهیزات مورد نیاز نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تفکیک ساختمان شعبه و درمانگاه تامین‌اجتماعی الیگودرز گفت: اولویت اصلی این است که موانع خدمت به مردم را برطرف کنیم. باید تصمیمی بگیریم که منافع بازنشستگان و بیمه‌شدگان را در نظر بگیریم. اولویت اول ما این است که خدمات درمانی را به مردم ارائه دهیم و بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ  خواهیم کرد.
دکتر موسوی در ادامه با اشاره به بدهی شهرداری الیگودرز به تامین‌اجتماعی، گفت: در زمینه تسویه این بدهی برای تهاتر آمادگی داریم و در صورت توافق برای پرداخت بدهی، امکان و زمینه تقسیط بدهی هم در تامین‌اجتماعی وجود دارد. در مورد بیمه کارگران ساختمانی، اصلاح قانون در مجلس به نتیجه رسیده است و در آینده نزدیک همه افراد پشت نوبت را پذیرش خواهیم کرد. تا اجرایی شدن این قانون، مدیر تامین‌اجتماعی استان لرستان تعدادی سهمیه از محل خروجی‌های قبلی به شهرستان الیگودرز اختصاص خواهد داد.
محمد خدا بخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تشکر از زحمات کارکنان بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تامین‌اجتماعی در این شهرستان و  خیرمقدم به مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: با تفکیک ساختمان شعبه و درمانگاه الیگودرز و تبدیل شدن درمانگاه این شهرستان به مرکز بستری ۳۲ تختخوابی، بخش عمده  مشکلات بیمه‌شدگان و بازنشستگان شهرستان رفع می‌شود.
وی افزود: خدمات تامین‌اجتماعی نسبت به قبل بهتر شده است اما نیازمند ارتقای مستمر خدمات هستیم. درمانگاه و شعبه تامین‌اجتماعی شهرستان در مکانی نامناسب در خیابانی قدیمی واقع شده است و مردم مشکلاتی برای دریافت خدمات دارند. موضوع دیگر مطالبات تامین‌اجتماعی از شهرداری است که امکان تهاتر دو زمین مناسب شهرداری با این بدهی وجود دارد که تامین‌اجتماعی می‌تواند در این زمین‌ها درمانگاه جدید احداث کند.
گودرزی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه بدهی بیمه‌ای شهرداری الیگودرز را حدود ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: چندین بار برای دریافت مطالبات مکاتبه و پیگیری انجام شده است. سال گذشته از بخشودگی جرائم استفاده کردند اما به دلیل محدودیت منابع نتوانستند کامل پرداخت کنند و این بدهی تبدیل به حال شده است.

دیدار با خانواده شهید بیاتی

دیدار با خانواده شهید حسین بیاتی، پدر یکی از همکاران سازمان تأمین اجتماعی در الیگودرز آخرین برنامه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در استان لرستان بود. دکتر میرهاشم موسوی در این دیدار با خانواده شهید بیاتی گفتگو و از مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت تجلیل کرد. شهید بیاتی در سال ۱۳۵۹ در مناطق عملیاتی جنوب به درجه رفیع شهادت رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.