×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۲ مرداد , ۱۴۰۳
«در ستایش ایثار و شهادت»، روایت پاسداشت شهدای قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، کتاب «در ستایش ایثار و شهادت» نوشته «فاطمه جعفرنیا» که به بازنمایی از عملکرد قوه قضاییه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس(سال ۱۳۹۹) می‌پردازد، از سوی نشر شاهد منتشر شد.

این اثر به کوشش دبیرخانه نمایشگاه چهلمین سالگرد قوه قضاییه و دفتر مستند سازی دفاع مقدس معاونت اول قوه قضاییه تدوین و در سه بخش با عنوان‌های «واحدهای قضایی ملی، سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و وزارت دادگستری»، «گزارش عملکرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس دادگستری‌های سراسر کشور» و «غرفه‌های نمایشگاه‌ دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت قوه قضائیه» تنظیم شده است.

«در ستایش ایثار و شهادت» می‌کوشد ضمن ارایه اسناد و تصاویر اطلاعات مفید و کاربردی از چگونگی اهتمام دستگاه‌های قضایی در پاسداشت و حفظ جایگاه، شان و ساحت شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و ایثارگران و خانواده معظم شهدا ارائه کند.

این کتاب گزارش‌های مبسوطی از «نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه»، «معرفی غرفه‌های حاضر در آن نمایشگاه»، «معرفی امکانات و توانمندی‌های علمی» و « بیان گوشه‌ای از اسرار تاریخی سرگذشت جنگ و حوادث آن» در بر دارد.

افزون بر این، شهدای هر یک از بخش‌های قوه قضائیه با تصاویر رنگی و زندگینامه مختصر آن‌ها در خلال صفحات کتاب درج شده‌اند.

نشر شاهد کتاب «در ستایش ایثار و شهادت» را در  ۲۳۸ صفحه و قطع وزیری منتشر کرد.

قوه قضائیه ۷۵ شهید قاضی دارد

«جعفر عطارزاده» مسئول و دبیر پیگیری و هماهنگی مستندسازی قوه قضائیه پیش از این در ششمین جلسه بررسی عملکرد دستگاه قضایی در دوران دفاع مقدس، با بیان این‌که ۲۳ کتاب از کتاب‌هایی که تاکنون در رابطه با نقش دادستانی در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و چاپ شده را جمع‌آوری کرده‌ایم، اظهار داشت: در همین راستا، ۲۰ ساعت فیلم ویدئویی، بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم و صوت از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، ساواکی‌ها، ۱۴ ساعت صوت از آیت‌الله قدوسی و همچنین ۱۷۶۷ سند درباره کودتای نقاب جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی گفت: اولین کتاب درباره ۱۷۵ شهید دادگستری‌های استان‌ها شامل زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، تصاویر و… آن‌ها به‌زودی چاپ خواهد شد و کتاب دیگری نیز درباره ۷۰ شهید سازمان‌ها و معاونت‌های قوه قضائیه است که به‌زودی به چاپ خواهد رسید.

عطارزاده با اشاره به تعداد آمار شهدای قوه قضائیه عنوان کرد: تعداد ۲۷ شهید روحانیت در قوه قضائیه چه در دوران دفاع مقدس و چه شهید ترور وجود دارد و ۷۵ نفر از شهدا هم قاضی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.