×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید نمایشگاه رسم تعاون اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به بخش تعاون نگاهی سازنده و اعتقادی بوده است و تدابیر و اقدامات شایسته‌ای در حوزه تعاون طی یک سال فعالیت دولت صورت گرفته است.
موسوی افزود: مجلس شورای اسلامی در آستانه تدوین برنامه پنج‌ساله توسعه کشور، توجهی ویژه به تعاون دارد تا هرگونه تدبیر و راهکار برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها پیش‌بینی شود.
وی افزود: حضور چهره‌های جهادی در جایگاه‌های راهبردی تعاون کشور، نشان‌دهنده عزم و اراده دولت برای حرکت تعاون به سمت و سوی جایگاه شایسته آن در سطح ملی است.
موسوی ضمن استماع گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: دستاوردهای بانک طی دوره‌های اخیر ارائه‌دهنده الگویی ممتاز از بانکداری توسعه‌ای بوده و افزایش سرمایه و تقویت بانک در جهت تداوم این رویکرد توسعه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.
عباس جهانگیرزاده نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش‌های مختلف نمایشگاه رسم تعاون، کارکردها و اهمیت تعاون در اقتصادهای مختلف ترسیم شده است و برگزاری این رویدادها و گسترش و تکامل آن به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و روستایی می‌تواند در بهره‌گیری از مکانیزم تعاون در ارتقای سطح تولید ملی مثمر ثمر واقع شود.
جهانگیرزاده افزود: مجلس شورای اسلامی لزوم افزایش سرمایه بانک را در بودجه‌های سنواتی منظور داشته و بر تحقق آن تاکید نموده است.
سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان تعاون کشور به ویژه حوزه معاونت تعاون به دنبال راهکارها برای ترویج تعاون بوده‌اند و در این مسیر تسهیل‌گری و تنظیم قواعد برای حمایت از فعالیت تعاونی‌ها بسیار مهم است.
رفیعی افزود: یکپارچه‌سازی تسهیل‌گری و صدور مجوزها می‌تواند گام مهمی برای هموارسازی مسیر تشکیل و توسعه فعالیت تعاونی‌ها باشد.
علیرضا عباسی عضو کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تعاون در فرهنگ دینی و ملی کشور جایگاهی ویژه دارد و نقش تعاون در پیشبرد راهبردها و اهداف ابلاغی ذیل اصل ۴۴ قانون‌اساسی بسیار ممتاز است.
عباسی افزود: تعاونی‌های تولیدی و مصرفی می‌توانند ضمن کمک به ارتقای سطح تولیدی ملی، نقش مهمی در کاهش فاصله میان قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده و کنترل قیمت‌ها ایفا نمایند.
مجتبی یوسفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه‌سازی جهت آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با کارکردهای صحیح تعاون و گسترش و آموزش موثر تعاون از سن کودکی و همچنین معرفی و ترویج الگوهای موفق تعاونی در ایران و جهان دو اقدام مفید برای توسعه تعاون در کشورها محسوب می‌شود.
در این بازدیدها مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون توضیحات کافی درباره بخش‌های نمایشگاه و فعالیت بانک توسعه تعاون ارائه دادند.
نمایندگان مجلس در بازدید غرفه بانک توسعه تعاون، بر نقش بانک در حمایت از تعاونی‌ها و لزوم افزایش سرمایه بانک تاکید ورزیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.