×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
در هشت سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد یورو تسهیلات توسط این بانک به صنایع پرداخت شده است

به گزارش تجارت گردان ، حسین مهری روز دوشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی استان قزوین گفت: در این مدت همچنین ۶۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع و معادن سطح کشور پرداخت کرده ایم.
مهری افزود: با پرداخت این تسهیلات حدود ۷۵ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد شده است و به جهت اینکه طرح های دریافت کننده تسهیلات، طرح های بزرگی بوده اند هرکدام ۱۰ اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد می کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه زیربنایی نیز حمایت های خوبی را علاوه بر حوزه فولاد، مس، آلومینیوم و طرح های صنعتی داشته ایم و در حوزه نیروگاهی به ۳۳ طرح، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو تسهیلات پرداخت کرده ایم که پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید می کنند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی گفت: خوشبختانه طرح هایی که بانک مورد حمایت قرار داده خیلی تحت تاثیر کرونا قرار نگرفته اند ولی اگر واحدی بر اثر کرونا و تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته باشد حتما حمایت می کنیم و اقساط آنها را به عقب می اندازیم.
دکتر مهری با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، افزود: وظیفه ما در حوزه پشتیبانی حمایت و پرداخت تسهیلات است به ویژه تمرکز ما بر روی تسهیلات سرمایه در گردش است که بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: طرح های نیمه تمام اولویت دوم ما است که امیدواریم با سرعت بیشتر در تزریق اعتبارات به بهره برداری برسند و اشتغال جدید ایجاد کنند.
مهری گفت: طرح های دانش بنیان و صادرات گرا نیز از دیگر اولویت‌های ما هستند که عملکرد خوبی در این حوزه‌ها داشته ایم.
وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری عملکرد مطلوبی را داشته ایم، افزود: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را در این مدت پرداخت کردیم که رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.
مهری گفت: در بحث مانع زدایی‌ها هم استراتژی ما این بوده که تحت هیچ شرایطی واحدهای تولیدی را تملک نکنیم بلکه با آنها مذاکره کرده و مشکلات آنها را بررسی نماییم.
این مدیر ارشد بانکی گفت: تملک واحدهای تولیدی آخرین راهکار ما است به شرطی که شرکت غیرفعال شده باشد البته سعی کرده ایم به سمت آن نرویم.
دکتر مهری ادامه داد: حمایت از تولید، رسالت اصلی بانک صنعت و معدن است که ما ۱۰۰ درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده ایم و هیچگونه تسهیلاتی خارج از آن نداریم.
وی گفت: البته منابع بسیار محدود قرض الحسنه برای ازدواج داریم که بانک مرکزی رقم بسیار پایینی را به ما اختصاص می دهد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در استان قزوین تاکنون دو شعبه این بانک پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند ولی ستاد بانک به جهت اینکه طرح های متوسط و بزرگ را در این استان هدفگذاری کرده است از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸ طرح را تامین اعتبار کرده ایم.
وی گفت: از این تعداد ۱۳ طرح تاکنون به بهره برداری رسیده و پنج طرح با پیشرفت بالای ۷۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است.
مهری افزود: حجم تسهیلات پرداخت شده به این ۱۸ طرح ۳۱۵ هزار میلیارد ریال است که از این میزان ۱۰۷ میلیون یورو و مابقی ریالی بوده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت:با پرداخت این تسهیلات هزار و ۷۳۵ اشتغال ایجاد شده و هرکدام از این اشتغال ها به دلیل صنایع متوسط و بزرگ بودن بین هفت تا ۱۰ اشتغال غیر مستقیم هم ایجاد می کنند.

بازدید از چندین طرح صنعتی در استان قزوین و دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان
دکتر مهری در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین، از چندین طرح صنعتی همچون شرکت سوخت آما تولید کننده پمپ های صنعتی، شرکت فرازشیمی آوند تولید کننده دی کلسیم فسفات، شرکت فرازدانه آوند تولید کننده خوراک آماده دام و طیور، شرکت کاویان بریس تولید کننده سیلندر خودرو و همچنین شرکت سهاصنعت تولید کننده لوله های بدون درز بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت .
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جریان این بازدید با قدردانی از همه کارآفرینان و دست اندرکاران صنعت و معدن استان یادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران فعال و کوشایی که چرخه اقتصاد و اشتغال با دستان توانای آنان می چرخد و در این شرایط سخت اقتصادی کشور که ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا است، همچنان ثابت قدم با همه مشکلات مبارزه می کنند، صمیمانه سپاسگزارم و اعلام می دارم مجموعه بانک صنعت و معدن، خود را خدمتگزار آنان می داند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.