×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دستاوردهای فولاد مبارکه در سالی که گذشت

آرمان والای فولاد مبارکه، خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی است و برای دست‌یابی به آن، پولادمردان فولاد مبارکه با اراده‌ای آهنین و تلاشی خستگی‌ناپذیر حماسه آفریدند و با خلق ارزش در تمامی حوزه‌ها و ارتقای تمامی شاخص‌ها، الگویی مثال‌زدنی را برای ساخت و آبادانی کشور ترسیم کردند.

عمده‌ترین توفیق فولاد مبارکه در سال جاری حفظ و تثبیت سیاست پایدار سوددهی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید، توسعه و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص، شفافیت در امور، اجرای طرح‌های عظیم توسعه، برخورداری از فناوری روز دنیا، بهره‌مندی از زنجیره کامل و متوازن از سنگ‌آهن تا محصول نهایی و خلق ارزش‌افزوده بوده و بسی مایه افتخار است که این توفیقات در شرایطی حاصل شده که فولاد مبارکه سال‌هاست با تحریم‌های ظالمانه از یک سو و محدودیت‌های انرژی و… از سوی دیگر مواجه بوده و با وجود این با حداکثر ظرفیت، به تولید و توسعه ادامه داده است. کسب رتبه نخست در شاخص سودآوری در میان یک‌صد شرکت برتر کشور نشان از آن دارد که در این شرکت همه مدیران و کارکنان با همدلی و همافزایی بی‌بدیل در مسیر تحقق اهداف سازمان و کشور گام بر می‌دارند.

درخشش فولاد مبارکه در همایش ملی شرکت‌های برتر ایران و کسب شش عنوان برتر و تندیس زرین تعالی، کسب پنجمین تندیس زرین تعالی سازمانی و پنج عنوان و ستاره و جایزه بین‌المللی تعالی پایداری، رکوردداری در صادرات، رشد ۱۰۲ درصدی سود خالص، رشد ۳۰ درصدی در تولید محصولات جدید و تولید تختال به عرض ۲۰۳۷ میلی‌متر، تداوم تولید محصول فولاد زنگ‌نزن و تولید ۱۲ گرید و محصول جدید، بهره‌برداری از ماشین جوش لیزری، بومی‌سازی، طراحی و تولید ورق‌های موردنیاز صنایع و ساخت مخازن سی‌ان‌جی خودرویی تنها بخشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در سال جاری است.

تقسیم ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سود، طراحی و تولید ورق‌های مقاوم به دمای بالا، تولید تختال فولاد زنگ‌نزن استینیتی گرید ۳۱۶ برای اولین بار، به بار نشستن پروژه‌های توسعه در زمینه‌های مختلف در گروه فولاد مبارکه، ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین برداشت دروازه‌ای و بومی‌سازی ضخامت‌سنج دیجیتال اشعه‌ای ایکس از دیگر توفیقات حاصل‌شده است.

علاوه بر این‌ها، فولاد مبارکه در سال جاری تلاش‌ها و همکاری‌های مضاعفی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته که حضور پرشور در انتخابات سال جاری، کمک به مناطق محروم و ارسال کمک به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، مشارکت در طرح‌های ملی و به‌ویژه طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت و سرمایه‌گذاری در طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران تنها بخشی از اقدامات انجام‌شده از سوی این شرکت در سال ۱۴۰۲ است.

تمامی این دستاوردها سودآوری قابل‌توجهی برای اقتصاد کشور در پی داشته و با توجه به تأثیر مثبت فعالیت شرکت بر صنایع پایین‌دستی، امیدآفرینی، توسعه و ثروت‌آفرینی را برای مردم ایران‌زمین به ارمغان آورده است.

فولاد مبارکه به‌عنوان بنگاهی موفق، نمادی از امیدآفرینی است و با نگاهی جهادی و انقلابی و همتی والا و ستودنی، در دوران انقلاب اسلامی، خود را به جایگاهی متعالی رسانده و با بلندآوازه کردن نام ایران در صنعت فولاد، افتخاراتی ماندگار را برای میهن عزیزمان رقم زده است. امروز به جرئت می‌توان گفت این شرکت نمونه عینی شرکتی موفق در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ چراکه در تمامی این سال‌ها با عمل به فرامین معظم‌له، مصداق بارز اقتدار ملی و اشتغال، نوآوری، شکوفایی و امیدآفرینی در کشور بوده و همواره به‌عنوان شرکتی جهان‌تراز در تمام عرصه‌های کمّی و کیفی، در زمره برترین شرکت‌های کشور جای داشته است.

امروز گروه فولاد مبارکه با ۱۲۲ شرکت زیرمجموعه، تأمین‌کننده و تولیدکننده محصول باارزش برای بیش از ۳ هزار شرکت ایرانی است که با اشتغال‌زایی برای قریب به ۴۰۰ هزار نفر، سهم تقریبی ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص کشور و ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص بخش صنعت دارد و امیدوار است با تلاش و همت مضاعف و دست‌یابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۱۰، جایگاه خود را میان برترین تولید کنندگان فولاد جهان بهبود بخشد و قطع به‌یقین، این توانایی در جهادگران فولاد مبارکه وجود دارد. امید است سال ۱۴۰۳ نیز همچون همیشه، با اقتدار و سرافراز در مسیر بالندگی کشور گام برداریم و سال جدید را فرصتی نو بشماریم، برای کوشش بیشتر و دست‌یابی به افتخارات ماندگار دیگر.

شایسته است ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در سال ۱۴۰۲، پیشاپیش آغاز سال جدید را به کارکنان گروه فولاد مبارکه و خانواده‌های گرامی ایشان تبریک بگویم و برای تمامی آنان از درگاه خداوند سلامتی و موفقیت روزافزون آرزو کنم.

منبع : ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.