×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شد

به گزارش تجارت گردان ، محسن حاجی میرزایی در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، دستورالعمل بازگشایی کلاس ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری را در ۶ بند و  بارعایت پروتکل های بهداشتی به ادارت کل استان ارسال کرد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،در بندهای این دستورالعمل آمده است:  آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (براساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی وهنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می شود. ( تعداد دانش آموزان در کلاس های حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است)

همچنین در این دستورالعمل تاکید شده است: مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه بندی، نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شده باشد. به گونه ای که کلیه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند.

در بخشی دیگر از این دستورالعمل آمده است: رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی و دستورالعمل بهداشتی مدارس شبانه روزی در آموزش حضوری الزامی است. مسوولیت مدیریت و نظارت براجرای دستورالعمل بهداشتی برعهده مدیر و کادراداری و اجرایی مدرسه است.

در این دستورالعمل همچنین تصریح شده است که با برگزاری جلسات هماهنگی و به خصوص اطلاع رسانی به گروه های مرجع در استان و شهرستان ها و رسانه های جمعی و اصحاب رسانه زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و کاهش نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها فراهم شود.

در بند دیگری از این دستورالعمل با یادآوری این که حضور کادر اداری و اجرایی  مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می شود، عنوان شده است: مسوولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت، آموزش به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون یا بسته آموزشی، به ویژه در پایه ها و دروسی که به صورت غیرحضوری انجام می شود، همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخ گویی به دغدغه خانواده ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسبی برای آزمون هاست. مسوولیت حسن اجرای این شیوه نامه برعهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است.

به گزارش ایرنا، حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته اعلام کرد: از ابتدای بهمن‌ماه، کادر اداری و اجرایی تمام مدارس کشور به‌استثنای مناطقی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، موظف به حضور در مدارس هستند.

وی در خصوص آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش تصمیم اول ستاد ملی مقابله با کرونا را چنین بیان کرد: مدارس به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی بین آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها هستند و تنها از طریق برقرار شدن این ارتباط است که می‌توانیم از کیفیت آموزش در کشور مطمئن شویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.