×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دستیابی به ۵۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹ در شرکت فولاد هرمزگان جنوب

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه۱۳۹۹ روز چهارشنبه دوم تیرماه،   به ریاست غلامرضا طاهری به نمایندگی از شرکت فولاد مبارکه اصفهان  ودر محل سالن اجتماعات هتل همای بندر عباس و با حضور عطالله مدیر معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ، مرتضی شبانی به عنوان ناظر از شرکت فنی و مهندسی مبارکه،  فاطمه سادات هاشمی فشارکی به عنوان عضو ناظر از صندوق سرمایه گذارب اختصاصی بازارگردانی توسعه فولاد مبارکه، و شرکت بهراد مشار به عنوان بازرس و حسابرس قانونی و در حضور نماینده سازمان بورس برگزار شد.

عطا معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در این نشست ضمن تاکید بر عملکرد موفق این مجموعه عظیم فولادی در سال ۱۳۹۹ و کسب رکوردهای متعدد در حوزه های مختلف تولید و فروش، این موفقیت ها را ناشی از تلاش کارگران دلسوز و مدیران جوان این شرکت دانست.

وی در ادامه بر تداوم روند رشد تولید در سال جاری در این شرکت فولادی، ابراز امیدواری کرد.

در این جلسه مقرر شد ۴۵۰ ریال به ازای هر سهم در بین سهامداران تقسیم شود.

همچنین موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس اصلی و حسابرس و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان بازرس علی البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ انتخاب گردیدند،

در پایان روزنامه های دنیای اقتصاد و صمت نیز به عنوان روزنامه های رسمی شرکت معرفی شدند .

نگاهی کلی به فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۹

◀️ سرمایه و ترکیب سهامداران فولاد هرمزگان

آخرین تاریخ افزایش سرمایه قبلی این شرکت مربوط به دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که در نهایت سرمایه فولاد هرمزگان در این تاریخ به  مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال شامل تعداد ۲۵ میلیارد سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال افزایش یافته است.

فولاد مبارکه اصفهان با دارا بودن ۹۵.۲۱ درصد از سهام فولاد هرمزگان سهامدار برتر این شرکت است؛ صندوق سرمایه‌گذاری توسعه توسکا نیز ۰.۸۱ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. همچنین ۰.۳۷ درصد سهام فولاد هرمزگان در اختیار شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان است. سایر سهامداران این شرکت نیز سهمی ۳.۶۱ درصدی در این شرکت دارند.

◀️ عملکرد فولاد هرمزگان در بازار سرمایه

ارزش سهام شرکت فولاد هرمزگان ظرف سال گذشته رشدی قابل ملاحظه داشته؛ به گونه‌ای که ارزش هر سهم شرکت در تاریخ سی‌ام اسفند سال ۹۹ به ۱۴ هزار و ۹۹۰ ریال رسیده این در حالی است که ارزش هر سهم شرکت در تاریخ مشابه سال قبل (۹۸) برابر ۵هزار و ۱۲۵ ریال بوده است.

میزان سودآوری شرکت نیز در سال گذشته افزایشی قابل توجه داشته است. میزان سود عملیاتی فولاد هرمزگان در سال گذشته (۱۳۹۹) به رقمی بالغ بر ۵۹ هزار میلیارد ریال (۵۹۵۸۳۰۰۹ میلیون ریال) رسیده است که این رقم نسبت به میزان سود عملیاتی شرکت در سال قبل از آن رشدی ۲۵۵درصدی داشته است.

همچنین سود خالص فولاد هرمزگان در سال ۹۸ برابر  ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده که این سود نیز با رشدی ۲۴۶ درصدی ۵۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده است.

به این ترتیب سود واقعی هر سهم فولاد هرمزکان از رقم ۶۰۰ ریال در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۸۲ ریال در سال ۹۹ رسیده است.

نگاهی به عملکرد تولید و فروش

 این شرکت موفق شد تا در سال گذشته برابر یک میلیون و ۵۲۲ هزار و۵۷۲ تن تختال تولید کند که این رقم نسبت به میزان تولید این محصول در سال ۹۸ افزایشی۶۵ هزار و ۸۶۰ تنی داشت.

میزان تولید آهن اسفنجی در این مجموعه نیز ظرف سال گذشته افزایشی بود و در نهایت فولاد هرمزگان موفق شد تا در این سال بالغ بر یک میلیون و ۶۵۱ هزار تن از این محصول را تولید کند.

شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۴۵۸ هزار تن تختال را در بازار داخلی و صادراتی کشور به فروش رساند.

همچنین در سال گذشته میزان فروش تختال داخلی فولاد هرمزگان به ۸۵۱ هزار تن رسید که این رقم نسبت به میزان فروش داخلی در سال ۹۸ افزایشی ۱۰۸ تنی داشت.

میزان درآمد حاصل از فروش شرکت فولاد هرمزگان نیز در سال گذشته به ۱۳۴ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به میزان درآمد این شرکت در سال قبل رشدی ۱۱۹ درصدی داشت.

فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی عملکرد قابل توجهی داشت که کمک به حوزه سلامت استان در حوزه کرونا با تامین ونتیلاتور، اکسیژن ، ماسک و اقلام بهداشتی و همچنین کمک به ساخت مدرسه و آزادی زندانیان غیر عمد از مهترین آن هاست .  در حوزه فعالیت های ورزشی نیز با فعالیت ۱۶ تیم ورزشی ، موفقیت های گوناگونی در سطح استان و کشور کسب شد .

مطابق گزارش ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان با تولید یک میلیون و ۵۲۲ هزار تن فولاد در رتبه چهارم تولید فولاد خام کشور قرار دارد و  ۷ درصد از سهم تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

فولاد هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی درجنوب کشور با توانایی تولید ۲ میلیون تن فولاد خام و ورق عریض، با گرایش به محصولات ویژه و حضور اثربخش در بازارهای صادراتی را دنبال می‌کند.

این شرکت بر این باور است که به‌عنوان سازمانی سرآمد، با تولید محصولات فولادی، نقش مؤثری را در توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی منطقه جنوب کشور ایفا خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.