×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دشمن در مراکز تصمیم‌گیری کشور نفوذ کرده است/ صهیونیست ها نه یهودی و نه مسیحی هستند/ استقامت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام اسوه و مقتدایی سراسر نور بود، ایشان انسای کامل بودند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: انسان‌های کامل دارای صفاتی ویژه برای الگوی دیگران است ضمن اینکه انبیا همواره انسان‌های کاملی بوده‌اند. 

امامی کاشانی گفت: باید همواره شبیه پیمغبر اکرم (ص) باشیم چه در خلق و چه در رفتار. 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) پیش از اینکه پیامبر خدا یا یک حاکم اسلامی باشد، تجلی همه اسماء الحسنی بود و همه وجود مبارکشان نور و اخلاق حسنه بود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: آن حضرت انسان کامل و نقطه اعتدال بودند که ظلمت و تاریکی در ایشان راه نداشت و همه انسان ها باید از آن وجود مبارک پیروی کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آن حضرت در حدیثی فرمودند «کسانی که می خواهند به من شبیه باشند باید همه گفتار، رفتار، شنیدار، گار برداشتن ها، همسر و فرزندان و راه زندگی شان نور باشد»، اما امروز قلب ها، دل ها و گفتارها در جامعه ما چگونه است؟ و با کارهایی که در این جامعه شیوع دارد، چه شباهتی می توانیم با پیامبر(ص) ‌داشته باشیم؟

امام جمعه موقت تهران استقامت را تنها راه پیروزی در برابر دشمنان دانست و گفت: عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در دنیا بعد از ۴۰ سال بخاطر استقامت، خون شهدا و ایثار و فداکاری است.

او خاطرنشان کرد: استقامت در برابر دشمن می‌تواند منجر به عقب‌نشینی آنان شود؛ باید در برابر دشمن نترسیده و با شجاعت حرف خود را بزنیم و  فقط به دنبال اجرای هدف اصلی خود برویم.

آیت الله امامی کاشانی به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی هیچ گاه نگفته است که یهودیان نباشند؛ در قرآن کریم هم آیات فراوانی درباره یهودیان وجود دارد، یهودیان خود با صهیونیست ها مقابله می‌کنند؛ صهیونیست ها نه یهودی و نه میسحی هستند؛ آنها با خدا نیستند.

امام جمعه موقت تهران صهیونیسم را ضد خدا عنوان کرد و یادآور شد: رئیس جمهور و رژیم آمریکا و اذناب آنها همه ضد خدا و ضد انسانیت و ضد ارزش‌ها هستند؛ استکبار به دنبال منافع خود است، نه به شیعه و سنی و به دین و مذهب و یهودی و مسیحی هم کاری ندارند، آنها زمانی با همه موافقت می کنند که منافعشان تامین شود و آنها به پول داده شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بر ضرورت بیداری و هوشیاری مسلمان تاکید کرد و گفت:  استقامت مردم فلسطین و عراق در برابر توطئه‌های دشمن و در برابر نفوذ دشمنان نشان راه است. خوشبختانه در کشور عراق مرجعیت بسیار قوی و عظیم وجود دارد که مردم عراق آگاه هستند و می‌دانند که باید به سخنان مرجعیت توجه کنند و رهنمودهای آن را نصب العین قرار دهند؛ مرجعیت عراق بارها اعلام کرده که مردم حق دارند اعتراض کنند، مردم حق دارند که درباره درست اداره شدن کشور معترض شوند، ولی اعتراضات نباید به گونه‌ای باشد که دشمن از آنها سوء استفاده کند. دشمن به دنبال تنش در کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق و افغانستان است، زیرا می‌خواهد اسلام را نابود کند چون شعار لا اله الا الله با منافع آنها در تضاد است.

او ضمن اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه هود خاطر نشان کرد: استقامت با قیام تفاوت دارد، به این معنا که قیام یعنی ایستادن بر روی کار، یعنی اینکه انسان بایستد و بر تمام کار خود مسلط باشد، وقتی انسان ایستاد، یعنی بر کار و افکار خود مسلط است. ولی استقامت طلب قیام است استقامت این است که انسان به دنبال قیام برود و به این معناست که انسان خسته نشود و فریب نخورد و در برابر دشمنان نترسد و شجاع باشد و با قدرت حرف بزنند، استقامت یعنی به دنبال هدف رفتن.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گران شدن بنزین گفت:‌ این موضوع، تصمیمی است که دولت و مجلس و فرهیختگان اقتصادی گرفته‌اند ولی باید در اجرای آن دقت کرده و نظارت داشت و علاوه بر آن نباید کالاها و اجناس گران شود و به همین دلیل همگان را به انصاف توصیه می‌کنم.

امامی‌کاشانی گفت:‌ گران شدن بنزین نباید منجر به گرانی همه چیز در کشور شده و بحران ایجاد شود.

او تصریح کرد: وحدت مسلمانان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی علمای بزرگ شیعه و اهل تسنن مطرح بوده، اما در زمانه فعلی ما اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

خطیب موقت تهران گفت: اگر امت با یکدیگر صمیمی بوده و از هم کینه نداشته باشند، دشمن نمی‌تواند بر آنها مسلط شود، لذا نباید دل‌ها نسبت به هم زنگ‌خورده باشد.

او تصریح کرد: دشمن کار نظامی نمی‌تواند علیه‌مان انجام دهد ولی در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده و با سلاح برّنده نفوذ اقدام می‌کند.

امام‌جمعه تهران خاطرنشان کرد: وقتی دشمن با حاکمان کشورهای عربی صحبت می‌کند نشان می‌دهد که برای او شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه او به دنبال جنگ با جهان اسلام و خداست.

او گفت:‌ کسانی که به یمن و فلسطین حمله کرده و مردم آنها را بمباران می‌کند و تعداد زیادی زن و کودک و جوان و پیر را شهید می‌کند، به دنبال نابودی جهان اسلام هستند، در حالی که دست برخی حاکمان با اقدامات قرون وسطی‌شان و برنامه‌ریزی برای این حملات به خون این افراد آلوده است در حالی که این اقدامات توهین به کل جهان اسلام بوده و ملت اسلام را تحقیر می‌کند.

او حدیثی از کتب اهل سنت به نقل از پیامبر درباره صاحب عصر نقل کرد و گفت: نقل شده که پیغمبر اسلام فرمود روزگاری بشود روزگار ضلاضل روزگار مشکلات و تزلزل‌ها.گرفتاری ها آنچنان زیاد بشود که امت اسلام را به سختی بیاندازد، آن زمان است که جهان اسلام به فریاد خواهد رسید و فرزند من مهدی ( علیه السلام) و عدل او تمام عالم را خواهد گرفت و به روایت شیعه نیز آمده است که بهترین انسان‌ها کسانی هستند که وقتی حجت خدا غائب است مایوس نشوند، بنابراین دنیا دنیایی است که با وجود استکبار و تسلط دشمن، امید به آینده روشن وجود دارد، تمام امت اسلام باید بکوشد عدل را برپا کرده و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.