×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دعوت بازیکن افغان‌تبار به تیم ملی آلمان (عکس)

“ورزش سه” جدید ترین سورپرایز فوتبال اروپا به یک بازیکن افغان اختصاص یافته است. ندیم امیری که از پدر مادری افغان در آلمان متولد شده توسط یوآخیم لو به تیم ملی آلمان فراخوانده شد تا در دو مسابقه دوستانه برابر آرژانتین و استونی مورد آزمایش قرار گیرد. نکته جالب توجه این است که ندیم برادر دیگری به نام نوید دارد که او هم در لیگ‌هایی دسته پایین آلمان فعالیت می‌کند. اما ندیم راه ستاره شدن را با عضویت در آکادمی هوفنهایم پیش گرفت و حالا پیراهن یکی از تیم‌های پر افتخار جهان را بر تن می‌کند. 

ناگلزمن، سرمربی حال حاضر لایپزیش آلمان در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ ندیم امیری را در پست هافبک هجومی به بازی گرفت و در همان سال توانست با تیم زیر ۱۹ ساله‌های هوفنهایم قهرمان اروپا شود. همین امر باعث حضور ندیم در تیم بزرگسالان هوفنهایم شد. این هافبک از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ توانست ۱۲۷ بار پیراهن هوفنهایم را در بوندس لیگا و مسابقات اروپایی بر تن کند و در این مدت توانست ۱۵ گل نیز به نام خود ثبت کند. 

تجارت گردان | دعوت بازیکن افغان‌تبار به تیم ملی آلمان (عکس)

اولین گل امیری برای هوفنهایم برابر بورسیا دورتموند در جریان تساوی ۳-۳ به ثمر رسید. اولین گل اروپایی او نیز در جام یوفا به دست آمد. هنگامی که هوفنهایم در برابر استانبول باشاکشهیر قرار گرفت و امیری یکی از سه گل نماینده آلمان را به ثمر رساند. این بازیکن افغانی – آلمانی از جولای ۲۰۱۹ به بایرن لورکوزن پیوست تا کماکان در بوندس لیگا فعالیت کند. ندیم امیری که در پست هافبک هجومی بازی می‌کند ،تا به اینجا در سه بازی برای لورکوزن به میدان رفته و موفق به ثبت گل نشده است. 

نکته جالب توجه این است که ندیم امیری برای تمام رده‌های پایه آلمان بازی کرده است. از تیم زیر ۱۸ ساله‌ها تا زیر ۲۱ ساله‌های آلمان که افتخارات خوبی هم به ارمغان آورده است. این بازیکن ۲۲ ساله چند ماه قبل در جریان جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ ساله موفق شد همراه با ژرمن‌ها تا فینال برود اما در این مرحله با نتیجه ۲-۱ مقابل اسپانیا شکست خوردند و نایب قهرمان شدند. تک گل مانشافت در این دیدار را ندیم امیری در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند. 

به نظر می‌رسد که یوآخیم لو پروژه جوان کردن آلمان را بیش از پیش با جدیت دنبال می‌کند و حالا با دعوت از بازیکنانی مثل گنابری، امیری، سوله، کیمیچ و ورنر به دنبال بازگشت به جمع قدرتمندان قاره سبز خواهد بود.

تجارت گردان | دعوت بازیکن افغان‌تبار به تیم ملی آلمان (عکس)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.