×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دلایل افزایش قیمت لاستیک/ باز هم پای پراید در میان است

تجارت گردان | دلایل افزایش قیمت لاستیک/ باز هم پای پراید در میان است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، داود سعادتی نژاد در گفت‌وگو با میزان درباره تفاوت قیمت تایر از کارخانه تا بازار، اظهار کرد: این اختلاف قیمت فقط درباره لاستیک خودروی پراید صدق می‌کند و علت آن نیز به دلیل کم بودن تولید و تقاضای زیاد آن است.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن افزود: تولید کارخانه‌ها جوابگوی نیاز بازار نیست و به تعداد محدودی لاستیک عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه به جز لاستیک پراید، قیمت لاستیک سایر خودرو‌ها متعادل است، گفت: در حال حاضر قیمت لاستیک پراید در بازار ۵۷۰ هزار تومان و قیمت دولتی آن ۳۴۷ هزار تومان است.

سعادتی نژاد بیان کرد: واحد‌های صنفی با ارائه حواله فقط می‌توانند ۲۲ حلقه لاستیک دریافت کنند که جوابگوی تقاضا نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن درباره عرضه روغن تقلبی در بازار نیز خاطرنشان کرد: بازرس‌های اتحادیه که در سطح شهر مستقر هستند با سرکشی از واحد‌های صنفی این موضوع را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: عرضه روغن تقلبی بیشتر در حاشیه شهر‌ها صورت می‌گیرد و در داخل شهر واحد‌های دارای پروانه اقدام به فروش این روغن‌ها نمی‌کنند.

سعادتمند درباره نحوه تشخیص روغن‌های تقلبی بیان کرد: مصرف کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند روغن تقلبی از اصل را تشخیص دهد و حتی واحد‌های صنفی تعویض روغن هم به سختی می‌توانند آن را متوجه شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.