×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دلیل تخلیه روستاها نبود آب شرب و کشاورزی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، محمد مخبر در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی با بیان اینکه این روزها، روزهای دلتنگی برای امام است، اظهار داشت: هرچه پیش می‌رویم دلتنگی برای امام بیشتر می‌شود و حقیقتا جانشین خلفی داشتند و بخشی از دشمنی با رهبری هم استواری وی در راه امام است.

وی با بیان اینکه کشورمان عمدتا کم‌آب و گرم است، گفت: پراکندگی در کشورمان فوق‌العاده زیاد است و نبود آب مشکل اساسی در ایران محسوب می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمدن‌ها در کنار آب به وجود می‌آیند، تاکید کرد: طبق یک گزارش بین‌المللی از هر ۴ شغل، ۳ شغل مربوط به آب است اما ما کمتر توانستیم در بخش اجرا و سیاستگذاری از نعمت‌های آبی استفاده کنیم.

مخبر ادامه داد: در شرایطی که هم در شمال و هم در جنوب دریا داریم معنا ندارد که تا این حد با کمبود آب مواجه شویم.

وی با اشاره به میزان مصرف آب در کشورمان، بیان داشت: ۹۳ درصد از مصرف ۱۳۰ میلیارد متر مکعبی آب در ایران مربوط به بخش کشاورزی است که ما می‌توانیم الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی را تغییر دهیم. امروز شاهد آن هستیم که کشورهای همسایه توانسته‌اند حتی بیابان‌ها را سبز کنند و ما هم باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و این یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کار در ستاد اجرایی فرمان امام است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه سیاست ما آبرسانی در بخش شرب و کشاورزی به مناطق جنوبی است، یادآور شد: در گذشته توانستیم طرح آبرسانی به ۱۲۰۰ روستا را به اجرا برسانیم. در سال گذشته آبرسانی به ۵۰۰ روستا آغاز شد که تا به امروز ۴۰۰ روستا از این تعداد آبرسانی شدند و امروز هم طی تفاهمنامه‌ای کار آبرسانی به ۵۰۰ روستا را آغاز می‌کنیم.

مخبر افزود: در مجموع ۳۲۰۰ روستا آبرسانی شده و می‌شوند که ۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: عمده روستاهایی که تخلیه شدند با مشکل آبرسانی مواجه بودند و به دلیل نبود آب تخلیه شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.