×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دهه گذشته دهه شوک اقتصادی بود/ صدای بخش خصوصی شنیده نشد

به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در دور بعدی اتاق حضور ندارم و هیچ گونه فشاری برای عدم کاندیداتوری من وجود نداشت و من این تصمیم را شخصاً در اسفند سال ۹۹ گرفتم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: البته با توصیه دوستان به وظیفه خود به عنوان رئیس اتاق ایران ادامه دادم، زیرا به این نتیجه رسیدم که نمی‌توانم صدا و نماینده بخش خصوصی باشم.

وی افزود: من و همکارانم در این سال‌ها سعی کردیم مشکلات بخش خصوصی را به گوش حاکمیت و دولت برسانیم و آن‌ها را از اتخاذ تصمیم‌های غلط برای بخش خصوصی کشور و انجام ریسک‌های بی مورد بر حذر داریم، اما متأسفانه نتوانستیم به جایی برسیم.

شافعی با بیان اینکه دهه گذشته را باید دهه شوک اقتصادی دانست، گفت: برجام، تحریم، حذف نفت ایران از بازار بین المللی، خروج نیروی انسانی توانمند، توقف سرمایه گذاری و شوک ارزی سبب شده که امروز اقتصاد ایران در آستانه حذف از اقتصاد جهانی قرار گیرد.

افزود: ما با این شرایط سعی کردیم وظیفه خود که همان مشاوره به رؤسای قوا است را انجام دهیم، اما نتوانستیم نقش تأثیرگذاری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در مجامع زیادی حضور دارد، اما فقط یک حق رأی دارد و در بیشتر مواقع حتی از اتاق نظرخواهی نمی‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود این شرایط تصمیم گرفتم از حضور در دور بعدی خودداری کنم و امیدوارم همکاران من حضور قوی در انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.