×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دولت برای اصناف، بخشودگی مالیاتی و تخفیف حق بیمه لحاظ کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه با ضروری دانستن فعالیت مشاغل صنفی گروه یک به واسطه نوع خدمات و رفع نیازهای روزانه در جامعه اظهار کرد: با آغاز شروع طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها سایر گروه‌های ۳,۲ و۴ متناسب با موقعیت و جغرافیای شهرها و استان‌ها ملزم به رعایت حداکثری قوانین اعلام شده در مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و در صورت امتناع و عدم رعایت مصوبات مطابق قانون برخورد خواهد شد.
این فعال صنفی افزود: در پی جلسات متعدد با بخشداران، فرمانداران و استانداران با توجه به تفویض اختیارات به استانداری‌ها هماهنگی‌های لازم با اتحادیه‌های ذیربط در خصوص اجرای دقیق و نظارت بر رعایت تعطیلی‌ها و محدودیت‌های فعالیت مشاغل صنفی به عمل آمده است و چنانچه در طی اجرای طرح با محدودیت خاصی روبرو شویم مراتب از طریق استانداری پیگیری خواهد شد تا در صورت لزوم به ستاد ملی اعلام گردد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه رئیس اتاق اصناف ایران به عنوان نماینده اصناف در کمیته‌های عالی تصمیم ساز حضور داشته و همواره زمینه انتقال مشکلات و انتظارات جامعه اصناف را فراهم می‌سازد. لذا تعیین صورت مشاغل در گروه‌های مختلف با طرح و نظارت اصناف و همچنین با رعایت ملاحظات وزارت بهداشت و درمان و توجه به توصیه‌های فنی ایشان تعیین می‌شود. گفتنی است با توجه به وابستگی رسته‌های صنفی دو برخی مشاغل رایزنی‌های لازم برای صدور مجوز فعالیت تعدادی از رسته‌ها در حال انجام است تا بتواند در گروه‌های شغلی یک یا دو متناسب با نقاط زرد و نارنجی قرار گیرد.
شکریه با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا به عنوان یک بحران اجتماعی ناشناخته معضلات بسیاری را در سراسر جهان ایجاد کرده و مختص به کشور ما نیست، اعلام کرد: از اسفند سال گذشته تا به امروز اصناف در مواجهه با این پدیده نوظهور با چالش‌های اقتصادی بسیاری روبرو و آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند و نیازمند حمایت‌های لازم جهت کاهش هزینه‌های جاری فعالیتشان نظیر بخشودگی مالیاتی تخفیف‌های بیمه‌ای در نظام تأمین اجتماعی، ممانعت از برگشت خوردن چک‌ها و تخصیص اعتبار لازم برای تسهیلات وام‌های قرض الحسنه هستند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران، ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خوانش بیانیه حمایت از اصناف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: بسته حمایتی که دولت در این خصوص در نظر گرفته است و به زودی اعلام خواهد شد بتواند بخشی از مشکلات پیش روی اصناف را رفع کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.