×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دولت گامی عملی در خصوص تنظیم بازار بردارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۱۰ آیین نامه داخلی مجلس به موضوع توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و این موضوع را مایه غرور ملی دانست. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار به ویژه در حوزه مسکن عنوان کرد: شرکت‌های دولتی در این زمینه آغازکننده گرانی‌ها هستند که نیاز است دولت مدیریتی جدی بر بازار داشته باشد. انتظار داشتیم رئیس جلسه بر اساس ماده ۱۱۰ آیین نامه داخلی به این دو موضوع یا موضوعات مهم دیگر اشاره داشته باشد.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر نماینده اصفهان، گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و پاسخ آن را گرفتند.
رئیس مجلس درباره گرانی‌های افسارگسیخته در بازار نیز گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس به این موضوع پرداخته شد که باید بحث کرد تا دولت گامی عملی در این زمینه بردارد.

پیشنهاد افزایش حقوقدان معرفی شده برای عضویت درشورای نگهبان بررسی شود رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش دوبرابری حقوقدانان معرفی شده به مجلس جهت عضویت در شورای نگهبان پیشنهاد معقولی است، بررسی آن را به کمیسیون آیین نامه داخلی واگذار کرد.
محمود صادقی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف یکی از حقوقدانان معرفی شده از سوی قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان در نشست هفته گذشته سه دقیقه قبل از سخنرانی وی بود که این موضوع مغایر با حقوق نمایندگان و شأن مجلس است. در حق نمایندگان که قصد داشتند به این حقوقدان رأی بدهند اجحاف شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس قانون اساسی حقوقدانان شورای نگهبان باید از میان رشته‌های مختلف انتخاب شوند، در حال حاضر از رشته کیفری حقوقدانی در شورای نگهبان وجود ندارد، تصریح کرد: آنگونه که مطلع شدیم استعفای حقوقدان معرفی شده به رئیس قوه قضائیه نیز اطلاع داده نشده بود و وی در زمان کوتاهی این تصمیم را گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای به رئیس مجلس درخواست بررسی انصراف حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان را ارائه کرده ام، افزود: حقوقدان انصراف داده اعلام کرده که انصراف وی غیرارادی بوده که می‌تواند معنای ویژه‌ای داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: آیین نامه باید اصلاح شود و رئیس قوه قضائیه نیز دو برابر حقوقدانان مورد نیاز را به مجلس معرفی کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: پیشنهاد اصلاح به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می‌شود تا براساس آیین نامه مورد رسیدگی قرار بگیرد.
علی لاریجانی با تاکید بر اینکه معرفی دو برابر حقوقدان مورد نیاز به مجلس برای عضویت در شورای نگهبان امر معقولی است، عنوان کرد: موضوع انصراف حقوقدان معرفی شده باید بررسی شود، وی در نشست گذشته شفاهی اعلام انصراف کرد که نپذیرفتم و اعلام کردم که باید به صورت کتبی انصراف خود را اعلام کند که کتبی این موضوع را مطرح کرد.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان در زمینه انصراف خود با من و رئیس قوه قضائیه مشورتی نداشت که باید این موضوع مورد بررسی قراربگیرد.

رییس مجلس از نمایشگاه عکس سیل استان گلستان دیدن کرد

علی لاریجانی از نمایشگاه عکس سیل استان گلستان با محوریت وحدت و شامل ۷۰ عکس که به همت حوزه هنری در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است دیدن کرد.
علی لاریجانی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان استان گلستان و تعدادی از اعضای هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه عکس سیل استان گلستان که در مجلس و به همت حوزه هنری برگزار شده، دیدن کرد.
این نمایشگاه به همت کانون عکس حوزه هنری استان گلستان و شامل ۷۰ عکس از عکاسان هنرمند که در جریان سیل گرفته شده، با محوریت وحدت و با اشاره به موضوعاتی همچون کودکان، همدلی، آسیب‌ها و … در مجلس شورای اسلامی در معرض دید نمایندگان قرار گرفته است.

نبی هزارجریبی رییس مجمع نمایندگان استان گلستان در حاشیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس از خسارت‌های مناطق سیل‌‎زده استان گلستان برگزار شده که مدیران استان اعم از استاندار، اعضای شورای شهر، مجمع نمایندگان استان نیز در کنار رییس مجلس از آن بازدید کردند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سیل خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها، کشاورزی، دامپروری، اماکن مسکونی وارد کرد، ولی ما توقع داشتیم تعمیرات و بازسازی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: در صورتی که کار تا پیش از آغاز فصل سرما به اتمام نرسد، مردم برای زندگی و معیشت با مشکل روبرو خواهند شد همچنانکه هنوز هم برخی در چادر‌ها زندگی می‌کنند.
هزارجریبی از گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن تشکر کرد و به مردم ایران برای همراهی در کنار مردم سیل‌زده استان گلستان “دست مریزاد” گفت.
رییس مجمع نمایندگان استان گلستان از لاریجانی نیز تشکر کرد و افزود: رییس مجلس در زمان سیل در کنار مردم استان گلستان بود و اکنون نیز بر اساس دغدغه‌های خود از این نمایشگاه بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.