×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
دومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه برگزار شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه دومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه  با حضور سرپرست پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بیمه دانا در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.

دکتر محمدمهدی عسگری سرپرست پژوهشکده بیمه هدف از برگزاری این جلسه را بررسی همه جانبه طرح تکافل و مدل اجرایی ارائه شده توسط شرکت بیمه دانا بیان کرد و افزود، در صورت تایید کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و در نهایت با تصویب در شورای عالی بیمه، اولین الگوی تکافل در کشور ایران توسط شرکت بیمه دانا ارائه خواهد شد.

دکتر عسگری اجرای تکافل را اولویت اصلی پژوهشکده دانست و خاطرنشان کرد؛ در راستای اجرای تکافل در کشور، مکاتباتی با برخی کشورهای همسایه و غیر همسایه در زمینه آموزش فعالان بخش تکافل انجام شده است و پژوهشکده بیمه در کنار تمامی شرکت‌هایی که قصد اجرای تکافل را داشته باشند خواهد بود.

سرپرست پژوهشکده بیمه گفت در حال حاضر همه مقالاتی که در حوزه تکافل در دنیا منتشر می‌شود برای پژوهشکده ارسال و در سایت پژوهشکده قرار می‌گیرد و پس از ترجمه در نشریه گزارش موردی پژوهشکده منتشر خواهد شد. همچنین بنا بر اعلام دبیرخانه شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه یک کتاب با موضوع تکافل در دست ترجمه و دو کتاب نیز در مرحله تصویب برای ترجمه قرار دارد.

در این جلسه شرکت بیمه دانا به عنوان اولین طراح پروژه تکافل در سال ۱۴۰۱ ضمن بیان تعاریف و مفاهیم اولیه والگوهای رایج تکافل شامل الگوی وکالت و الگوی مضاربه، الگوی پیشنهادی خود با عنوان «الگوی ترکیبی مضاربه -وکالت برای تکافل» را تشریح کرد. همچنین فرایند و شیوه‌نامه اجرایی محصول طراحی شده به همراه محصولات تکافل قابل عرضه با توجه به شرایط جامعه ارائه و جنبه‌های مختلف الگوی پیشنهادی توسط کاشناسان و اعضای کارگروه تکافل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

picture1.png
picture2.png

لازم به ذکر است کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه متشکل از صاحب‌نظران حوزه تکافل و متخصصین دانشگاهی، فقهی، مدیران اجرایی و اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه بوده و دکتر محمدمهدی عسگری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی حسینی، دکتر محمدجواد شریف‌زاده، دکتر علی بنیادی نایینی، آقای رحیم مصدق، دکتر سعید صحت، دکتر محمدمهدی عزیزاللهی، دکتر سجاد کلانتر مهرجویی، دکتر سید محمدجواد میرطاهر، دکتر مهدی محمدی، دکتر احسان جلالی لواسانی، دکتر محمد الهی، دکتر عزیز احمدزاده، دکتر میترا قنبرزاده، خانم فاطمه آزادبخت و دکتر زهرا اسدی از اعضای این کارگروه می‌باشند.

فرایند اجرایی الگوی پیشنهادی برای تکافل عمومی و تکافل خانواده در ادامه ارائه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.