×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دومین رویداد ملی مدیریت بازرگانی - پنل موبی کام برگزار شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، این همایش با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت پیشرو و برتر عرصه تلفن همراه ایران با سهم بیش از ۷۰ درصد واردات در سال ۱۴۰۱ با هدف تعیین ســـاختارهای قانونی و ضوابط اجرایی اصولی این تجارت که متولی آن سازمان مدیریت صنعتی است، برگزار شد.

در این همایش برخی از خدمات جدید توسعه کسب وکار سازمان مدیریت صنعتی و مدل تخصصی ارزیابی موبیکام معرفی شد و از مدیران و شرکت های برتر عرصه تجارت و بازرگانی تلفن همراه بر اساس شاخص های تعیین شده، با اهدا گواهینامه و تندیس، تقدیر به عمل آمد.

تجارت گردان | دومین رویداد ملی مدیریت بازرگانی - پنل موبی کام برگزار شد

سخنرانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی

در این همایش ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به تجربه و سابقه ۶۰ ساله سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: جایگاه سازمان مدیریت صنعتی در زیست بوم توسعه مدیریت کشور، بر مبنای آمار تاریخی جایگاهی ارزشمند است.

وی افزود سازمان مدیریت صنعتی نخستین و معتبرترین مرکز آموزش مهارتی مدیران و صنعتگران کشوربا بیش از۳۱۰۰۰۰ فارغ التحصیل و نخستین مرکز مشاوره صنعتی با انجام بیش از ۵۰۰۰ پروژه ملی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین دوره  MBA  در ایران در نیم قرن پیش و برگزاری اولین کانون ارزیابی در کشور از افتخارات سازمان مدیریت صنعتی است.

تجارت گردان | دومین رویداد ملی مدیریت بازرگانی - پنل موبی کام برگزار شد

کیانی بختیاری، پایه گذاری فرایند رتبه بندی در عرصه کسب و کار وایفای نقش مرجعیت و رهبری بازار درعرصه آموزش، مشاوره، رتبه بندی ها و نقش آفرینی موثر در حوزه رویداد های ملی و بین المللی را از دیگر دستاوردهای سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد.

وی در خصوص اهمیت نظام‏ های رتبه‏ بندی و جوایز اظهار داشت: نظام های رتبه بندی و جوایز، عامل محرک در افزایش قابلیت رقابت پذیری و سودآوری با تکیه بر توانمندی داخلی هستند و باعث افرایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف ها می شوند و نقش مهمی درارتقای توانمندسازی و حرکت  به سوی توسعه شرکت ها و بنگاه ها دارند علاوه بر این عاملی برای ظرفیت سازی  در عرصه های بین المللی و ارتقای برند کارفرمایی محسوب می شوند.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیر تکاملی نسل‌های مختلف اینترنت تلفن همراه اظهار داشت: صنایع خدماتی و تولیدی در دهه آینده بیشترین بهره را از فناوری نسل ۵ پهنای باند تلفن همراه خواهند برد و انتظار می‌رود که سهم استفاده از ۵G برای همه صنایع یکسان نباشد به طوریکه طی ۱۰ سال آینده ۴۶ درصد از مزایا در بخش خدمات و ۳۳ درصد در بخش تولید محقق شود که تاسیس کارخانه‌ها و شهرهای هوشمند از مصادیق آن به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: مقرون به صرفه بودن تلفن‌های همراه و اتکا شهروندان به موبایل برای انجام کارهای ضروری از دلایل رونق بازار در نظر گرفته شده است. توجه به موبایل نه‌تنها منجر به مدیریت بهتر و آسان‌تر تجارت الکترونیکی و افزایش درآمد برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌شود، بلکه کار انتخاب و سفارش محصولات را برای خریداران نیز ساده می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالا در پذیرش و استفاده از تلفن همراه هوشمند در جهان، بسیاری از شرکت‌های تجاری سرویس‌هایشان را از طریق اینترنت ارائه می‌کنند.

وی افزود: آمارهای مربوط به ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ایران حاکی از آن است که نزدیک به ۴۸ میلیون نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و بر این اساس، آمارهای جهانی ضریب نفوذ این شبکه‌ها در کشور قریب به ۶۰ درصد برآورد  شده است.

وی در پایان اظهار داشت: قدرتمندترین چیزی که انسان تا به حال اختراع کرده تلفن همراه است و باید ضمن بهره برداری از فواید آن مضرات  این فناوری را نیز پیش بینی و پیشگیری کرد.

سخنرانی مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت

دیگر سخنران این همایش محسن شکرالهی مدیر کل دفتر تخصصی تلفن همراه وزارت صمت، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت صمت و سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان مدیریت صنعتی منعقد شده است، ارزیابی و رتبه بندی شرکت های بازرگانی حوزه تلفن همراه به این سازمان محول شده تا در کیفیت و کمیت محصولات تلفن همراه و تعیین ســـاختارهای قانونی و ضوابط اجرایی اصولی این تجارت از رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کمک بگیریم.

تجارت گردان | دومین رویداد ملی مدیریت بازرگانی - پنل موبی کام برگزار شد

 وی افزود:  برای ساماندهی  سیاستگذاری های حوزه موبایل اقدام کرده ایم تا مسائل شفاف شده و به سمت اصلاح حرکت کنیم. در گام نخست ۱۰ مورد اصلاحی در دستور کار قرار گرفت و از شهریور سال قبل وارد دوره ثبات در بازار شدیم و در ماه‌های اخیر یک فضای با ثبات را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار مدیریت تجارت حمایت از تولید در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: بر این اساس برای ارزشگذاری کالا در گمرک ورود کرده و ارزش‌های واقعی احصا شد. برآوردها نشان می‌دهد با نهایی شدن تنظیم‌گری صرفه‌جویی ارزی ۲۰۰ میلیون‌ دلاری به نفع کشور انجام خواهد شد.

شکرالهی در مورد آخرین وضعیت رفع تعهد ارزی حوزه موبایل، گفت: در این حوزه نیازمند کمک و همراهی بانک مرکزی هستیم.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: تلفن همراه یک حوزه تخصصی است و نباید یک واحد لوازم خانگی تولید کننده آبگرمکن گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور کند.

شکرالهی گفت: باید شاخص‌های سختگیرانه‌تر برای ساماندهی بازار تلفن همراه در دستور کار قرار گیرد که این مسیر از طریق رتبه‌بندی تخصصی پیگیری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.