×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دومین پیچ استارت ‌آپی نمایشگاه اینوتکس در کرمانشاه برگزار شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، در دومین جلسه انتخاب گروه های استارت ‌آپی  ۱۶ تیم از استان کرمانشاه در حوزه فعالیت های خدماتی، صنعتی، بلاکچین، هوش مصنوعی، سلامت و گردشگری به معرفی طرح های خود پرداختند و از سوی داوران حاضر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این جلسه سجاد عباسی فشمی دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس در جمع فعالان حوزه‌های فناوری و نوآوری و مشارکت کنندگان در پیج اینوتکس استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات اولیه استارتاپ‌ها در استان‌ها، گفت: اینوتکس ­پیچ، بزرگترین رویداد ملی رقابت استارت ‌آپی با حضور تیم ­های خلاق و نوآور از شهرها و استان های مختلف کشور است که با هدف کشف استعدادها و حمایت از ایده های آنان جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری در کشور برگزار می شود.

عباسی فشمی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری رویداد اینوتکس گفت: ما در اینوتکس ۳ هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارتند از : کمک به فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری، افزایش همکاری‌ها و مشارکت‌های B2B بین بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری، ایجاد شبکه‌ای از کارآفرین‌های استارتاپی.

در ادامه این جلسه، محسن اخلاقی مدیر امور حراست پست بانک ایران با اشاره به حضور و مشارکت پست بانک ایران، به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، گفت: مذاکره، راه توسعه همکاری با فعالان حوزه نوآوری، شرکت های فناوری، فین‌تکها و استارتاپ‌های فعال در حوزه مالی و بانکی را باز می کند و حضور فعال و موثر بانک در سال قبل، تجربه و دستاورد های خوبی به همراه داشته و ایده ها و موضوعات نمایشگاه قبلی در جلسات کاری مورد بحث‌ و بررسی قرار گرفت و پس از طرح در جلسات کمیته نوآوران بانک، اقدامات پیرامون توسعه همکاری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در توسعه اکوسیستم نوآوری سه ضلع اصلی همکاری، مشارکت و گفت و گو برای شبکه سازی و سرمایه گذاری وجود دارد و مهمترین بخش در تکامل این اکوسیستم بخش سرمایه گذاری است و پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه IT, ICT و حامی ایده ها و طرح های فناورانه، گام‌های بسیار مهم و موثری در این بخش برداشته است.

اخلاقی با تاکید بر وجود مشکلات بروکراسی اداری در کشور گفت: اذعان داریم که ساختار و بروکراسی اداری موجود حمایت از  فعالان را با مشکلات مواجه می کند و متاسفانه برخی از قوانین و مقررات ناظر بر فرآیندهای بانکی همراه و همگام با توسعه فناوری و نوآوری رشد نکرده است و درک مناسبی در بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی و نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر امور حراست بانک در ادامه افزود: برگزاری این دسته از رویدادها و نمایشگاه ها می تواند کمک شایانی به تسهیل این فضا به همراه داشته باشد و در حال حاضر دستورالعمل و ضوابط بانکی که از شرکت های استارتاپی و طرح های حوزه فناوری حمایت کند، وجود ندارد و باید بپذیریم به نتیجه رسیدن برخی از ایده های خلاق و فناورانه به خصوص در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی است و تا زمانی که مدیران دستگاه ها و کارشناسان مرتبط نسبت به اهمیت و ضرورت حمایت از این طرح ها و ایده ها واقف نباشند، به نتیجه رسیدن این طرح ها و ایده ها با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: پست بانک ایران برای دستیابی به این هدف، گام های بلندی برداشته و از طریق ایجاد کمیته نوآوران در بانک و بکارگیری پرسنل تحصیل کرده، سعی در نقش آفرینی و حمایت از این فضا دارد و به طور قطع برای موفقیت در این مسیر نیاز به حمایت و مساعدت همه دارد.

اخلاقی در پایان گفت: اگر می خواهیم مشکل اشتغال، تولید و مسائل اقتصادی کشور، حل شود مسیر آن فقط حمایت از طرح ها و ایده‌های مبتنی بر فناوری است و پست بانک ایران به عنوان حامی طلایی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ ضمن حضور فعال در این رویداد مهم از طرح‌ها و ایده های برتر در قالب پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

فاتح ملایی مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه در نشست خبری که با خبرگزاری و رسانه ها در محل پارک علم و فنآوری آن استان برگزار شد، شرکت کرد .

در این نشست ملایی با بیان اهداف بانک برای حمایت از این رویداد گزارش اقدامات و برخی از دستاورد های مدیریت شعب پست بانک کرمانشاه در سال ۱۴۰۰را تشریح کرد.

بر اساس است گزارش، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان، مریم حسینی مدیر عامل مجموعه نیروی غرب و کارخانه نوآوری، سامان کلاهدوز مشاور مدیر عامل پست بانک ایران و فاتح ملایی مدیرشعب پست بانک استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مدیران استانی در این نمایشگاه حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.