×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دو طرفه شدن بازار، باعث ثبات بورس می‌شود/ نمایشگاه صنعت مالی فرصت طلایی برای توسعه سواد مالی

 در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، مجید عشقی رئیس سازمان بورس اظهار داشت: طی این دو سال که از ریزش بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات زیادی رخ داده است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است تا از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صنعت مالی رونمایی شود و فرصت طلایی برای دانش مالی و سرمایه‌گذاری عموم مردم و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

رئیس سازمان بورس از راه‌اندازی مرکز افکارسنجی بازار سرمایه خبر داد و گفت: سواد مالی یکی از مولفه های مهم در قرن حاضر است. مرکز افکار سنجی که توسط سازمان بورس راه اندازی شده در راستای توسعه سواد مالی در سطوح مختلف است. در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای دارد. بین ۱۰ کارگزار برتر، کارگزاری‌های خصوصی به چشم می‌خورند. بخش عمده‌ی خدمات بازار سرمایه در حال حاضر توسط بخش خصوصی ارائه می شود، شرکت‌های کارگزاری، سبدگردان و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری تماما از بخش خصوصی هستند.

عشقی ادامه داد: بخش خصوصی کارهای بزرگی در این بازار انجام داده‌اند و از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم. ان‌شاءالله این کار در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: افزایش مشارکت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد، تنها راه تحقق رشد تولید است. یکی از برنامه‌های ما، پذیرش بخش خصوصی واقعی در بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس افزود: در خصوص تامین مالی، تاکید ما بر انتشار اوراق بدهی یا اوراق مالی اسلامی توسط بخش خصوصی است که در سال گذشته نزدیک به سه برابر شد و امسال قصد داریم بازهم آن را افزایش دهیم. همچنین پذیرش شرکتهای بخش خصوصی در بورس و فرابورس قطعا بیشتر از گذشته خواهد بود و تامین مالی بخش خصوصی در سال جاری از دیگر کارویژه‌های سازمان بورس است.

موافقت اصولی صندوق بازنشستگی تکمیلی‌ بزودی صادر می شود

عشقی در خصوص نمایشگاه و اتفاقات نوینی که در آن رونمایی می شود؛ تاکید کرد: تعریف مسیر سبز تامین مالی برای شرکت‌های بزرگ از دیگر دستور کارهای سازمان است که در این نمایشگاه دیده می‌شود. همچنین الکترونیکی کردن اکثر فرایندهای مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار و آموزش نحوه‌ی تامین اوراق بدهی که تمامی فرایندهای انتشار اوراق و تامین مالی از بازار سرمایه را به روش ساده آموزش می‌دهد؛ در نمایشگاه وجود دارد. صندوق‌های بازنشتگی تکمیلی از دیگر اتفاقاتی است که بعد از این نمایشگاه رقم می خورد.

عشقی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی بازار سرمایه دوطرفه شدن بازار است. قراردادهای آتی سهام به زودی راه خواهد افتاد که این موضوع قطعا به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.