×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دپوی بیش از ۲۰ هزار تن شیرخشک در انبارها

به گزارش تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک گفت: در ابتدا مسئولان وزارت جهاد تعهد دادند تا کارخانجاتی که هر کیلو شیرخام را با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومان از دامدار خریداری می‌کنند، معاف از پرداخت مابه التفاوت صادرات شوند. ضریب تبدیل ۱۲.۶ کیلو شیرخام، یک کیلو شیرخشک و ۴۶۰ گرم کره است.

به گفته سلیمی، مسئولان وزارت جهاد سپس اعلام کردند که میزان تعرفه را کاهش می‌دهند، اما تا به امروز هیچ یک اجرایی نشده است. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار تن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.

بنابر آمار از سال ۹۳ به بعد مازاد شیرخام تولیدی پس از تبدیل به شیرخشک صادر می‌شد که در سال ۹۷ با اتخاذ تصمیم عجولانه وزارت صمت صادرات ممنوع شد. مجدد از اواخر سال ۹۸ و سال ۹۹ به سبب عدم جذب شیر دامدار، سهمیه برای صادرات با دریافت مابه التفاوت هر کیلو ۱۶ هزار تومان صادر شد.

بنابر مصوبه وزیر اسبق جهاد کشاورزی در ۱۸ تیرماه، قیمت هر کیلو شیرخام در شورای قیمت گذاری ۶ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شد که بنابر این افزایش قیمت صادرات شیرخشک، کره، روغن، فرآورده‌های لبنی و دام زنده آزاد اعلام شد که بنابر اذعان فعالان صنعت به رغم گذشت چندماه، این مصوبه اجرایی نشده و همین موضوع منجر به انباشت شیر خشک شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.