×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، «دکتر» استقلالی‌ها طی سال‌های اخیر بیشتر از فوتبال درگیر حواشی بوده است و شاید اگر تمرکز بیشتری روی فوتبالش داشت، اکنون تبدیل به مدافع فیکس تیم ملی می‌شد. او هر بار با یک اتفاق از ترکیب تیم ملی یا تیم باشگاهی‌اش دورتر شده و آسیب سنگینی به خود وارد کرده است.

بیشتر بخوانید

قرارداد یزدانی یک‌طرفه فسخ شد

ساپینتو: بهتر بود یزدانی برود/ پنجره باز است اما جای خالی نداریم + فیلم

این بازیکن مشهدی در ابتدا با درخشش در تیم فوتبال سیاه جامگان به فوتبال ایران معرفی شد و سپس با ادامه عملکرد خوبش در پیکان توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد. درخشش ادامه دار او باعث شد به سپاهان برود و مدافع فیکس این تیم شود.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

اختلاف با کرانچار در سپاهان

او ابتدا در سپاهان شاگرد کرانچار شد اما طولی نکشید که یزدانی به دلیل بی‌انضباطی از تیم کنار گذاشته شد و در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفت اما کمی بعد به تیمش بازگشت. یزدانی خوشبخت بود که کرانچار از این تیم رفت تا بتواند توانایی‌هایش را در سپاهان نشان دهد.

تهدید بازیکنان پرسپولیس!

درخشش سیاوش یزدانی در دوران حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهانی‌ها بیشتر شد و این بازیکن به مهره فیکس طلایی‌پوشان تبدیل شد. با این حال یزدانی از حاشیه دور نبود و این مدافع پس از یک دیدار مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی که با حاشیه‌های زیادی همراه بود با یک مصاحبه جنجالی جو را ملتهب کرد و برای چند هفته محروم شد.

یزدانی در این رابطه عنوان کرد «اگر پرسپولیسی‌ها به اصفهان بیایند، خون به پا خواهد شد. صحبت‌های من یک توصیه دوستانه است. امیدوارم هواداران ما رعایت کنند اما اگر رعایت نکنند، اتفاقات بدی رقم می خورد!»

بیشتر بخوانید

تذکر یا تهدید هواداران پرسپولیس از سوی بازیکن سپاهان

حواشی پس از این دیدار در ادامه باعث شد التهاب میان هواداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان بالا بگیرد. این حاشیه پای کمیته اخلاق، شکایت باشگاه پرسپولیس و هم‌چنین کمیته انضباطی را به ماجرا باز کرد تا اینگونه آتش اختلافات شعله‌ور شود. در این بین محرومیت تعلیقی هم برای این مدافع در نظر گرفته شد.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

نقش اول حذف طلایی‌پوشان

آماده‌ترین بازیکن سپاهان به عاملی برای حذف این تیم در جام حذفی همان فصل تبدیل شد تا یک تنه نقش اول جنگ دو تیم مدعی در اصفهان را به دوش بکشد. او در بازی مقابل پرسپولیس در جام حذفی به خاطر وضعیت ذهنی نه چندان آماده خود، در نهایت با یک گل به خودی منجر به حذف سپاهان شد و در طول بازی با بازیکنان پرسپولیس درگیر بود.

یزدانی در نهایت پس از دو فصل از سپاهان جدا شد و با عقد قراردادی به تیم استقلال پیوست. او در استقلال مهره اصلی تیم استراماچونی بود و دوباره به تیم ملی دعوت شد.

مدافع جدید استقلال در این فصل با مصدومیت مواجه شد و در برخی از بازی‌های تیمش غایب بود. مصدومیت‌های مداوم، آسیب زیادی به این بازیکن زد و او را از شرایط ایده‌آلش دور کرد. مصدومیت یزدانی باعث شد از تیم ملی هم خط بخورد اما او همچنان امیدوار بود با درخشش دوباره در استقلال به روزهای اوجش برگردد. مدافع استقلال در تیم استراماچونی و در تیم فرهاد مجیدی مهره قابل اتکایی بود.

کم کاری و اختلاف با محمود فکری!

دوران پر حاشیه یزدانی با حضور محمود فکری آغاز شد. حضور فکری در استقلال البته دوامی نداشت و در نهایت از هدایت آبی‌پوشان کنار رفت. محمود فکری وقتی استقلال را ترک کرد در مصاحبه ای جنجالی ادعا کرد که برخی بازیکنان کم کاری کرده و در واقع در پشت پرده، کودتایی علیه او برای اخراجش صورت گرفته بود که موفقیت آمیز بود.

او عنوان کرد «اگر در دیدار با سپاهان آن اتفاقات نمی‌افتاد و یکسری از بازیکنان کم‌کاری نمی‌کردند، تیم استقلال در صدر جدول بود. بعضی از بازیکنان با او مشکل داشتند و کم کاری می‌کردند و رفتنش اصلا فوتبالی نبود.»

مدت ها بعد سیاوش یزدانی در مصاحبه‌ای جنجالی صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد و گفت: «یکی از تلخ‌ترین اتفاقات زندگی من این بود که شاگرد فکری شدم. الان که فکرش را می‌کنم خیلی پشیمانم شاگردش شدم چون به من خیلی بد کرد. مربی‌ای که پشت بازیکنش را نمی‌گیرد، بازیکن برای او بازی نمی‌کند. خوشحالم برایش بازی نکردم و به خودم افتخار می‌کنم و هیچ وقت قبول نمی‌کنم شاگرد او هستم.

محمود فکری هم در واکنش به صحبت‌های جنجالی یزدانی عنوان کرد: «فقط از این خوشحالم که مشخص شد چه کسانی کم کاری می‌کردند تا استقلال زمین بخورند. من مهم نیستم و همه ما روزی می‌آییم و روزی هم باید می‌رویم ولی مشخص شد که وقتی می‌گفتم جریاناتی وجود دارد، امروز این‌قدر واضح آن را توضیح می‌دهند. برایم عجیب بود که چرا با من چنین رفتاری کردند ولی مطمئنم بیشتر از این هم مشخص می‌شود که چرا با ما رفتارهای عجیب و غریب داشتند»

بازگشت به اوج با فرهاد

با بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال یزدانی هم به اوج برگشت. درخشش یزدانی این بازیکن را مهره ثابت لیست دراگان اسکوچیچ کرد. او البته در یک دیدار از تیم ملی مقابل امارات در ترکیب اصلی قرار نگرفت که همین اتفاق باعث شد فرهاد مجیدی علیه اسکوچیچ صحبت کند.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

جنگ و دشمن تراشی

در همین روزها بود که یک فایل جنجالی از محمدحسین کنعانی‌زادگان منتشر شد. انتشار این فایل صوتی و اخبار پیرامون مشمول خدمت سربازی بودن یزدانی، باعث شده بود که حسین کنعانی‌زادگان و سیاوش یزدانی دو مدافع مطرح فوتبال ایران برای چند هفته در صدر اخبار حاشیه‌ای فوتبال ایران قرار گرفته و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آن‌ها به گوش برسد.

البته این دو بازیکن در یک بازی ملی دقایقی در کنار هم بازی کردند اما کمی بعد یزدانی در مصاحبه‌ای از دشمنانش گفت! او در این رابطه عنوان کرد که «دشمنان زیادی دارم. برخی‌ها تک‌تک حرف‌هایش را برای مربیان تیم‌ ملی و یا افراد دیگر می‌فرستند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. دشمن زیاد است و شاید حرفش را جور دیگری به گوش سرمربی تیم ملی رساندند.»

او درباره کنعانی زادگان نیز گفت: «همه چیز عیان است و او کار ناجوانمردانه‌ای کرد. هیچ‌وقت کنعانی‌زادگان را نمی‌بخشم. به خودش هم گفته‌ام. او هیچوقت رفیقم نبوده و نخواهد بود.»

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

سرباز ملوان روحیه ندارد!  

هنوز این ماجرا به گوش می‌رسید که بد شانسی مجدد گریبان گیر یزدانی شد. او مشمول خدمت سربازی بود و با اعلام سازمان نظام وظیفه یزدانی و مرادمند، دو مدافع کلیدی استقلال باید خود را به این سازمان برای گذراندن خدمت مقدس سربازی معرفی کنند.

بازیکن محبوب فرهاد مجیدی که از سوی سرمربی استقلال لقب  «دکتر» را دریافت کرده بود، در نهایت از آبی‌پوشان خداحافظی کرد و برای طی کردن دوران سربازی خود به باشگاه ملوان در لیگ دسته یک ملحق شد. دو بازیکن استقلال ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به طور رسمی به ملوان پیوستند اما شرایط بدتر از چیزی که پیش‌بینی می‌کردند، پیش رفت.

مازیار زارع، سرمربی ملوان درخصوص این موضوع اعلام کرد که این دو بازیکن به علت شرایط روحی نامساعد، جایی در ترکیب ملوان ندارند. یزدانی در نهایت از لیست ملوانی‌ها هم کنار گذاشته شد.  سربازهای استقلال درست ۶ ماه بعد به استقلال برگشتند.

یزدانی با استفاده از قانون کفالت، توانست از سربازی معاف شود و در لیگ بیست و دوم شاگرد ساپینتو شد. یزدانی که در فصل قبل سودای حضور در ترکیب فیکس تیم ملی را در سر داشت و بابت نرسیدن فرصت بازی در تیم ملی شاکی بود، امسال اوضاع کاملا متفاوتی پیدا کرد و به دلیل مصدومیت و در ادامه بازی نکردن، دغدغه‌هایش از تیم ملی به تیم باشگاهی تغییر کرد.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

یزدنی خطاب به ساپینتو؛ «تولد ندیده!»

حاشیه‌های یزدانی بی پایان بود. مدافع استقلالی‌ها پس از این‌که بازیکنان این تیم در تمرین برای ساپینتو تولد گرفتند و یک جشن برپا کردند، واکنش تندی نشان داد و عنوان کرد بابت برگزاری تولد ساپینتو، از استقلالی بودنش خجالت کشیده است. او خطاب به ساپینتو از یک جمله استفاده کرد: «تولد ندیده!»

بازیکنی که هفته‌ها برای تیمش بازی نکرده بود، با دستور ساپینتو اجازه تمرین پیدا نکرد و به کمیته انضباطی باشگاه احضار شد. مدافع مغضوب استقلالی‌ها در نهایت بخشیده شد و به تمرینات برگشت. دکتر استقلالی‌ها بعد از ۳۱۰ روز در دیدار هفته سیزدهم مقابل صنعت نفت بار دیگر در ترکیب استقلال قرار گرفت.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

اتهام کم‌کاری

او در سه دیدار لیگ برتر و یک دیدار جام حذفی در ترکیب آبی‌پوشان قرار گرفت اما اشتباه عجیب او در بازی مقابل سپاهان و پنالتی‌ای که در دقایق پایانی به تیم سابق خود داد، همه هواداران این تیم را بهت‌زده کرد. استقلالی‌ها با اشتباه یزدانی بازی را به یکی از رقبای اصلی خود در کورس قهرمانی باختند و فاصله‌شان با صدرجدول به ۸ امتیاز رسید.   

یزدانی در حالی که برای اولین‌بار بازوبند کاپیتانی استقلال را بسته بود، به سپاهان هدیه سه امتیازی داد و این اتفاق باعث شد ساپینتو او را از تمرین کنار بگذارد. اتهام کم کاری فشارها را روی استقلالی‌ها بیشتر کرد و این باعت شد در لیست خروج استقلالی‌ها قرار بگیرد و از این تیم جدا شود.

دکترای حاشیه؛ از جلسه کنکور تا اخراج از استقلال!

به همه این حواشی باید عکس سلفی سیاوش یزدانی در آزمون دکتری را هم اشاره کرد که با انتشار این تصویر از حوزه امتحانی، با محرومیت مواجه شد و نتوانست در کلاس دکتری حضور یابد. شاید اگر سیاوش بیشتر از حواشی‌ اطرافش به پیشرفت خود در فوتبال می‌اندیشید، مسیر دیگری را دنبال می‌کرد و سرنوشت دیگری داشت. او حالا به دنبال تیم دیگری است و شاید داستان و حواشی‌هایش ادامه پیدا کند یا از خواب زمستانی بیرون بیاید و برای بازگشت به دوران خود اوج فوتبالش مسیر خود را تغییر دهد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.