×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
دکتر داریوش طاهرخانی سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی البرز شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان در این مراسم گفت: استان البرز به واسطه مجاورت با استان تهران نیازمند نگاه ویژه ای است. از حضور دکتر طاهرخانی به واسطه تجربه شان در سازمان نظام پزشکی و مسولیت های مدیریتی در استان بسیار خرسندیم.

دکتر منوچهری در ادامه بیان داشت : سازمان تامین اجتماعی همانطور که از نامش پیداست و وظیفه ذاتی آن اقتضا می کند باید در خدمت مردم باشد و مردم احساس رفاه و امنیت نمایند. سازمان تامین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، فعالیت هایش می تواند بر روی زندگی مردم تاثیر مستقیم و جدی داشته باشد و همه ما باید در خدمت سلامت مردم باشیم و سلامت مردم، وظیفه ماست. در معاونت درمان نگاه ما سلامت محور است.

وی گفت: باید به دنبال پیشگیری، غربالگری و آموزش روش زندگی سالم برای مردم باشیم. باید از بیماری هایی که در سال های آینده می‌توانند سلامت مردم را تهدید نماید پیشگیری نماییم. شعار مدیریت جدید در سازمان تامین اجتماعی شامل سه محور اصلی اجتماعی کردن، عدالت و اعتماد است که هر سه محور بسیار مهم هستند و برای این سه محور مهم باید برنامه‌ریزی شود .

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در معاونت‌ درمان پنج محور اصلی را برای سال آینده تعریف کردیم که بعضاً تکالیفی است که به سازمان تامین اجتماعی مستقیماً مربوط نمی شود و پیرو متولی اصلی نظام سلامت یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم. سطح بندی خدمات درمانی یکی از این محورها است. در این زمینه سازمان تامین اجتماعی حرکت های خوبی داشته و بانک اطلاعاتی بسیار خوب و کاملی را در معاونت درمان فراهم نموده است و ما تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان ها و استان ها را می دانیم و اولویت بندی ها را مشخص کرده ایم. مبنای سطح بندی خدمات درمانی عدالت، سهولت و دسترسی آسان به خدمات است.  سطح بندی انجام شده در ستاد در سه محور بستری ، خدمات سرپایی و محور تجهیزات های تک است.

وی افزود: محور بعدی بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده است، که این مهم از تکالیف قانونی وزارت بهداشت و درمان است. ما به دنبال این نیستیم که فقط ارجاع کنیم ، بلکه دنبال عدالت هستیم. محور بعدی که جزء محورهای اساسی در سال آینده خواهد بود ،  بحث خرید خدمت راهبردی است و منظور از کلمه راهبردی این است که خدمت مورد نظر را از چه کسی بخریم ، چه زمانی بخریم ، چگونه بخریم و برای چه بخریم . محور بعدی پرونده الکترونیک سلامت است که این مهم نیز جز تکلیف قانونی ما نیست و به عبارتی تکلیف قانونی وزارت بهداشت و درمان است که ما هم مکلف هستیم هر نوع کمکی که می توانیم انجام دهیم و تا به حال نیز انجام داده ایم . یکی از مهمترین نکات پرونده الکترونیک سلامت ، نسخه الکترونیک بوده که موفق شدیم در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی تا حد ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. آخرین محور برای سال آینده ، کاهش پرداخت از جیب است . 

در ادامه این مراسم دکتر اسفندیاری، معاون فرهنگی ، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی نیز با تشکر از زحمات دکتر توانایی مدیر پیشین درمان استان البرز، انتصاب دکتر طاهرخانی را به عنوان سرپرست جدید مدیریت درمان استان البرز تبریک گفت و اظهار داشت : از همکاران  شاغل در واحد های بیمه ای و درمانی استان البرز به ویژه در دوران کرونا تقدیر می کنیم. سازمان تامین اجتماعی چه در بخش درمان و چه شعب بیمه ای ، متعلق به کارگران و بازنشستگان است و این سازمان بیت‌المال و حق الناس است و متعلق به قشر زحمتکش کارگران است . وزارت خانه های دیگر ،درآمدهای دیگری دارند ولی در تامین اجتماعی سرمایه های آن و درآمدهای آن برای کارگران و بازنشستگان است  وفعالیت های همکاران و خدمت به مردم کار مقدس و ارزشمندی است .
در ادامه این مراسم نیز دکتر طاهرخانی، سرپرست مدیریت درمان استان البرز با تشکر از حضور معاونین سازمان تامین اجتماعی و قدردانی از زحمات دکتر توانایی اظهار داشت : امیدوارم خداوند منان ورود من را در این مرحله از اشتغال در سازمان تامین اجتماعی با صدق و درستی همراه کند و خروجم را نیز به همینطور. زیرا این یک آزمایش الهی است. از  مدیرعامل و معاونین بابت اعتماد و انتخاب اینجانب برای تصدی این سمت تشکر ویژه دارم. از خداوند متعال درخواست می نمایم که به بنده این توفیق را عنایت فرماید تا پاسخگوی حسن اعتماد شما بزرگواران به ویژه با همراهی و کمک تمام کادر درمان در استان البرز باشم . همینطور خداوند توفیق بدهد که در خدمت سازمان و در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که به تبع آن سیاست های سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته بتوانیم در آن مسیر و با حمایت های مدیران و همکاران پیش برویم . 

متن حکم سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان البرز صادر شده از سوی دکتر سید میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به شرح زیر است:
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
نظر به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان البرز منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قراردادن شعائر و اهداف دولت مردمی سیزدهم؛ از جمله عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری، در تحقق مأموریت‌ها و الزامات بخش درمان به شرح ذیل همت گمارید:
– تمرکز راهبردی بر مسائل درمان بیمه‌شدگان و پاسخگویی به نیازهای درمانی استان.
– تقویت منطق فنی و کارشناسی مدیریت درمان استان در مواجهه و تعامل با بخش‌های دیگر حوزه سلامت.
– تلاش در جهت جلب رضایت و اعتماد مردم شریف استان البرز با رفع موانع اداری و سازمانی و تعامل مستمر با افکار عمومی از طریق کارآمدی، پاسخگویی و شفافیت در تأمین اجتماعی
– توسعه فرهنگ خدمت‌محوری به ذینفعان با سرلوحه قرار دادن اخلاق دینی در سازمان، حسن رفتار با مراجعین، همکاران و شرکای اجتماعی
– توجه ویژه به برنامه‌محوری و تلاش در جهت تحقق برنامه‌های تحولی در ارائه خدمات درمانی و عملیاتی نمودن آن در سطح استان(نظام ارجاع، سطح‌بندی خدمات، خرید راهبردی خدمات، صیانت مالی بیمه‌شدگان در درمان و…)
-تمرکز راهبردی بر استفاده از روش‌های نوین در خدمت‌رسانی به مردم با رویکرد تحقق تأمین اجتماعی هوشمند در حوزه درمان
-استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص و لزوم شایسته گزینی در انتصابات.
– رعایت دقیق قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها، ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری.
امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.