×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دیدار سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ دیدار سه جانبه روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا در حال برگزاریست. دیدار سه جانبه روسای سه کشور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه امروز دوشنبه با محوریت ادلب در آنکارا آغاز شد. پنجمین دیدار سه جانبه اردوغان، روحانی و پوتین با هدف توقف جنگ در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه و یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه برگزار می‌شود. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صبح روز دوشنبه از حسن روحانی همتای ایرانی در کاخ چانکایا آنکارا استقبال کرد.
دیدار دوجانبه روسای جمهور دو کشور دقایقی پس از آن پشت در‌های بسته برگزار شد.
سپس هیئت‌های همراه به ریاست روحانی و اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه برگزار شد. دیدار روسای جمهور ایران و ترکیهآقای روحانی رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به آنکارا سفر کرده است، قبل از نشست سه جانبه با رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بدو ورود آقای روحانی به کاخ چانکایا از رئیس جمهور کشورمان استقبال کرد.

گفته می‌شود محور‌های اصلی این نشست، روابط دوجانبه، نحوه گسترش روابط اقتصادی و نیز مسایل مورد علاقه طرفین بوده است.
همچنین با توجه به برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور در روز آینده، مسائل مربوط به این کمیسیون و گسترش همکاری‌های اقتصادی طرفین نیز از محور‌های گفتگوی دو رئیس جمهور بود.رییس جمهور کشورمان در دیدار دو جانبه با رئیس جمهور ترکیه گفت : همکاری های ایران و ترکیه در تامین امنیت مرزهای مشترک و منطقه ادامه دارد و گسترش خواهد یافت. آقای روحانی با تاکید بر ارتقای امنیت کشورهای منطقه گفت: ایران خود را موظف به تامین امنیت آبراه های منطقه ای می داند و همکاری سه کشور ضامن روند آستانه، باعث شده امنیت بیشتری در سوریه حاکم باشد و امنیت آبراه های منطقه صرفاً باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود.
روسای جمهور ایران و ترکیه روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه های گوناگون را دوستانه، مستحکم و روبه گسترش دانستند و بر ضرورت تلاش مسئولانه در راستای توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش و همه جانبه مناسبات تهران-آنکارا و تسریع در روند اجرای توافقات فی‌ما بین در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.
رئیس جمهور کشورمان شب گذشته وارد آنکارا شد و در فرودگاه اسن بوغای این شهر مورد استقبال مسئولین وزارت خارجه ترکیه قرار گرفت.
آقایان ظریف، اردکانیان، حاتمی و حجتی، وزیران امور خارجه، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، جهاد کشاورزی و همتی رئیس کل بانک مرکزی، آقای روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.