×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ذرت‌های آلوده مرجوع و یا امحا می‌شود

تجارت گردان | ذرت‌های آلوده مرجوع و یا امحا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، نیره السادات پیروزبخت روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه استاندارد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بررسی ها برای چگونگی انهدام این ذرت ها در دستور کار است، افزود:  طبق دستور رییس جمهوری این ذرت ها می بایست منهدم یا مرجوع شوند و قرار نیست و نبوده که این ذرت  ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب سوز کردن خودروها و اینکه این موضوع در دنیا اتفاق نیفتاده است، اشاره کرد و گفت: این موضوع از سوی سازمان استاندارد تائیدیه ای ندارد و اگر کار پژوهشی و جدیدی در این زمینه انجام شده بود باید فرآیندهای پژوهشی تائیدیه های لازم را می گرفتند، ولی به این صورت نبوده و در این زمینه مجوز استاندارد و تائیدیه ای اخذ نشده است.

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه به سهمیه بندی بنزین اشاره  کرد و گفت: پس از گرانی بنزین ۲ موضوع در دستور کار ما قرار گرفت، یکی اینکه مطابق روال قبل باز هم کیفیت بنزین را مد نظر داشته باشیم که کیفیت پائین نیاید و دیگر اینکه نازل های سوخت را بیشتر ازقبل کنترل کنیم.

پیروز بخت گفت: من یک بخشنامه به همه استان ها صادر کردم که به سرعت نازل های سوخت را کنترل و گزارش دهند، هر نازلی را متوجه شویم که مشکل دارد یا کم فروشی می کند، اجازه ادامه کار به آنها داده نمی شود.

وی در ادامه به سهم ایران در بازار حلال جهانی اشاره کرد و افزود: سهم ما در این بخش  به صورت واضح زیاد نیست؛ به این دلیل که  هر تولیدی که در ایران انجام می شود، از غذا گرفته تا پوشاک و خدمات مانند هتل داری تابع ضوابط شرع مقدس اسلام بوده و در ذات خود حلال است.

پیروز بخت با بیان اینکه ۴۲ گواهی مشترک در این خصوص با وزارت جهاد کشاورزی داریم، اظهار داشت: کشورهایی مانند روسیه و ارمنستان خواستار صدور گواهی برای گرفتن سهم از بازار حلال شدند وقتی این گواهی صادر می شود صادرات ما به این سمت گرایش می یابد.

وی ادامه داد: کالاهای زیادی مانند لبنیات صادر می کنیم اما بدون گواهی حلال ولی در ذات حلال هستند، بنابراین گواهی ها را بگیرندو سهم ما از این بازار بیشتر می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.