×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس جمهور از پیشنهاد اجرای آثار آهنگسازان جوان ایرانی در ارکستر سمفونیک استقبال کرد

شاهین فرهت در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: استفاده از آثار آهنگسازان جوان در ارکستر سمفونیک تهران که آثار بزرگانی همچون بتهوون در آن اجرا می‌شود، یکی از دغدغه های من از سال‌های گذشته تاکنون است که می تواند باعث رشد و تعالی آهنگسازان جوان ایرانی شود.

وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک تهران از قدیمی‌ترین ارکسترهای دنیاست. یکی دیگر از موضوعاتی که بنده در این جلسه عنوان کردم در نظر گرفتن یک رهبر ارکستر دائمی با قراردادهای کاری یک تا ۲ ساله  است که مورد تشویق و استقبال رئیس جمهور قرار گرفت.

فرهت با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه که با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، افزود: برگزاری نشست های اینچنینی می تواند در رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان و ارتقاء سطح هنر بسیار موثر باشد.

این آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی بیان کرد: تاکنون فرهنگستان موسیقی در زمینه ترویج موسیقی خوب بسیار کار کرده است و  رئیس جمهور نیز از اقدامات انجام شده در این راستا راضی بودند و قرار شد برای توسعه فرهنگستان اقداماتی انجام شود.

فرهت با بیان اینکه در این جلسه چند نفر از هنرمندان در حوزه های مختلف در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به خود مطالبی را عنوان کردند،گفت: امیدواریم همانطور که موضوعات مورد توجه قرار گرفت، اجرا شود. من نیز در این خصوص بسیار خوش بین هستم.

این آهنگساز، موسیقی‌دان و مدرس موسیقی اذعان داشت: افراد زیادی مانند مصطفی کمال پورتراب و هوشنگ استوار در حوزه موسیقی ایرانی می نوشتند و آهنگ تنظیم می کردند که اکنون در قید حیات نیستند باید آهنگ های آنان منتشر شود و در دسترس دانشجویان و علاقمندان قرار گیرد.

فرهت توضیح داد: موزه و خانه موسیقی شروع به جمع آوری نوشته های آهنگسازان ایرانی کرده است که این مجموعه در زمینه نگهداری فرهنگ و هنر ایران یکی از نمادهای هنر  موسیقی ماست. 

رئیس جمهور از پیشنهاد اجرای آثار آهنگسازان جوان ایرانی در ارکستر سمفونیک استقبال کرد

وی همچنین در خصوص پیشنهاد کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و فعالان عرصه هنر، برای بررسی مشکلات هنرمندان در این جلسه گفت: این کارگروه می تواند برای هنرمندان بسیار موثر باشد و آنها در زمینه های مختلف هنری تبادل نظر و کمبود های خود را کنند و نیز خودم این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور شب گذشته میزبان دورهمی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.

در این نشست حمید نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه کننده و کارگردان، دکتر فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی توجهی های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.

حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.