×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یک

محمدعلی علایی مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی  شرکت گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌‌های کک‌سازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشین‌های شارژ، تخلیه و هدایت کننده کک به واگن و واگن دریافت کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین آلات باید در هماهنگی باشند.

وی افزود : در این راستا برای باتری ۳ پروژه‌ای تحت عنوان سیستم موقعیت‌یاب تعریف شد که در این سامانه موقعیت ماشین‌ها و پارامترهای فرایندی اندازه‌گیری برای اپراتورها به نمایش در می‌آید.

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی در پاسخ به این سوال که سامانه موقعیت‌یاب چه مزایایی دارد چنین گفت : این سامانه کمک به سزایی به کاهش حوادث، تحت کنترل قرار گرفتن فرایند تولید و کاهش خطاهای انسانی می‌کند بنابراین نصب و راه‌اندازی این سامانه روی باتری یک با نیازسنجی و طرح مدیریت تحقیق و توسعه و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شد و حجم عمده کار انجام شده و به زودی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه  شرکت نیز در ادامه به شرح دستیابی به این فن‌آوری پرداخت و اظهار داشت : بر اساس اعلام ضرورت تجهیز ماشین‌آلات باتری یک به سیستم موقعیت یاب، قراردادی با شرکت آژمان صنعت بسته شد تا با آخرین تکنولوژی و فن‌آوری‌های روز دنیا این سیستم طراحی و با کمک همکاران در بخش اتوماسیون و ارتباطات و تولیدات کک و مواد شیمیایی نصب گردد. سامانه موقعیت‌یاب نصب شده با سیستم IPS و با دقت ۱۰ میلی‌متر به مدت شش ماه در حال کار است و امیدواریم بتوانیم از این فن‌آوری به‌روز در دیگر بخش‌های مجتمع بزرگ ذوب‌آهن اصفهان نیز استفاده کنیم.

حسین رضایی مهندس ارشد اتوماسیون گفت: پس از دریافت سیگنال موقعیت‌یاب و پردازش آن در نرم‌‌افزا مربوطه موقعیت هر یک از ماشین‌هایی که روی باتری در حال کار هستند مشخص شده، روی صفحات HMI به نمایش در می‌آید و زمان بارگیری و تخلیه به دقت تعیین می‌شود و همچنین این امکان وجود دارد دیگر پارامترهای مورد نظر بهره‌‌بردار نیز ارسال و آرشیو شود.

نوید سدری مدیرعامل شرکت آژمان صنعت گفت: سامانه موقعیت‌یابی به طور کامل در شرکت آژمان صنعت بومی‌سازی و ثبت اختراع شده بود و با مطرح شدن چالش موقعیت‌یابی تجهیزات از سوی ذوب‌آهن اصفهان این سیستم معرفی شد و به خوبی توانستیم مشکلات موجود در محیط‌های صنعتی از قبیل در معرض غبار و گرما بودن سنسورها را برطرف کنیم و این سامانه را با موفقیت راه‌اندازی کنیم.

مهدی ترابیان رئیس هیئت مدیره آژمان صنعت گفت: شرکت آژمان صنعت با هدف رفع چالش‌های صنعت مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و ایده‌های جدید مهندسی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و محصولات متعددی به صنایع مختلف عرضه کرد.

وی بیان کرد :  قدردان همه مسئولینی هستیم که رشد تکنولوژی دغدغه فکری آن‌ها است از جمله مسئولین ذوب‌آهن اصفهان که به پروژه‌های به‌روز اهمیت می‌دهند و به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد می‌کنند. از کارکنان ذوب‌آهنی که از نظر فنی و علمی در سطح بالایی هستند و با همکاری آن‌ها این پروژه به سرانجام رسید نیز سپاسگزارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.