×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راه‌اندازی واحد احیاء شماره ۲ فولاد بافت با کاتالیست‌های خوارزمی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی خوارزمی، فولاد بافت ۲ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال از جمله واحدهای احیا مستقیم آهن کشور است که با سیستم پرد طراحی شده است. طی مناقصه برگزار شده تولید و تحویل‌دهی کاتالیست‌های DRI این واحد احیا به گسترش فناوری خوارزمی واگذار شد. شرکت خوارزمی در موعد مقرر کلیه کاتالیست‌های سفارش‌گذاری شده را تحویل این مجتمع داده و فرآیند بارگذاری آنها  با حضور کارشناسان شرکت گسترش فناوری خوارزمی از تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ آغاز شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۲ به پایان رسید. در این مرحله در مجموع به مدت ۱۴ روز ۲۷۰ تیوب ریفرمر واحد احیا فولاد بافت ۲ با کاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی تحت نظارت کارشناسان این شرکت بارگذاری گردید.

راه­اندازی این واحد در فروردین ماه ۱۴۰۳ و با نظارت کارشناسان شرکت خوارزمی انجام گردید و در حال حاضر نیز در حال در مرحله پیش از بهره‌برداری قرار دارند و در صورت عدم بروز مشکل در تجهیزات فرآیندی این واحد احیا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده است، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این ۸۰۰ هزار تن بود، به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.