×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
راهبرد فولاد مبارکه؛ شفافیت و اصلاحات نظام‌مند، توسعه‌محور و تخصص‌گرا

اهتمام دولت مردمی سیزدهم بر خدمت‌گزاری، شفافیت و فسادستیزی در عرصه‌های مختلف ترسیم گردیده و در این میان، صنعت به‌عنوان محور تولید، توسعه و شکوفایی در اقتصاد در اولویت اصلاحات برنامه‌های راهبردی و ساختاری قرار گرفته است. شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع کشور هم‌جهت ساختن فرایندها و کلیه اقدامات مدیریتی خود را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله رونق تولید و همچنین سیاست‌های دولت سیزدهم، در رأس برنامه‌ها و اقدامات خود قرار داد.

در این خصوص اصلاح شیوه‌های مدیریت به‌صورت نظام‌مند و برنامه‌ریزی‌شده، اصلاح ساختار سازمانی براساس نظام یکپارچه و نوین، اقدامات توسعه‌محور در ساختار سازمانی، اصلاح آیین‌نامه تعاملات، تنظیم خط‌مشی‌ها و اسناد راهبردی نظارت بر تمامی فرایندها، شفاف‌سازی و افزایش کمی و کیفی محصولات، راهبرد مدیریت شرکت فولاد مبارکه در دوره جدید در یک سال اخیر بوده است.

در ابتدا با هدف تعهد و تخصص‌گرایی و برطرف کردن برخی مغایرت‌ها در انتصابات، بر اساس صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها تغییر و بازنگری در بخش مدیریت و هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه در اولویت قرار گرفت و پس‌ازآن اصلاح آیین‌نامه و معاملات و بازبینی توان و عملکرد تأمین‌کنندگان و فرایندهای نظارت بر عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه و پیمانکاران در حوزه‌های عملکردی و مالی مدنظر قرار داده شد.

تنظیم و بازبینی طرح جامع معماری سازمانی با هدف ارتقای یکپارچگی استراتژی فرایند ساختارها و توسعه حکمرانی سازمانی، تنظیم سند پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی و تهیه و تنظیم خط‌مشی شفافیت و فسادستیزی در سطح گروه فولاد مبارکه از دیگر برنامه‌های راهبردی مدیریت جدید فولاد مبارکه بوده است.

هم‌زمان با این اقدامات، موضوع توسعه در گروه فولاد مبارکه مغفول نمانده و ضمن افزایش عرضه محصولات فولادی در بازار داخل و پاسخ‌گویی به‌تمامی تقاضاهای دریافتی در بورس کالا، توسعه، نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفت و تسریع در شروع و اجرای طرح‌های توسعه قوت گرفت.

بازسازی تصویر سازمانی فولاد مبارکه با تمرکز بر جایگاه این شرکت در ایران اسلامی به‌عنوان سازمانی متعالی و مولود انقلاب شکوهمند اسلامی نیز ازجمله موضوعات حائز اهمیت در دوره جدید مدیریتی این شرکت بوده تا در کنار نظام‌مندی در فرایندهای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه، تصویر درستی از عظمت تلاش، همت، اراده و خدمت این گروه به ایران اسلامی در اذهان و افکار عمومی مردم نمایان شود.

این راه پرافتخار و مسیر درست اصلاحات در جهت رشد و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد و مدیریت این شرکت برای تصمیم‌گیری بهتر، مشتاق و محتاج بهره‌گیری از اطلاعات، دانش، تجربه و توانمندی کارشناسان، دغدغه‌مندان و تمامی دلسوزان میهن اسلامی است و در این راستا هر نقد و پیشنهادی را با تمام وجود پذیراست.

*محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.