×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راه‌اندازی ۳۷ صندوق قرض الحسنه زیرنظر صندوق کارآفرینی امید با مجوز بانک مرکزی

تجارت گردان | راه‌اندازی ۳۷ صندوق قرض الحسنه زیرنظر صندوق کارآفرینی امید با مجوز بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی اصغرنورالله زاده،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه مجوز صندوق از جانب بانک مرکزی در خرداد ماه امسال پایان یافته بود و ۶ ماه تمدید شده بود یعنی تا ۲۸ آذر ماه، در حال حاضر وضعیت به چه صورت است گفت: بانک مرکزی مجدداً این مجوز را تا ۶ ماه دیگر تمدید کرده است.

 وی با اشاره به تغییر ساختار در صندوق کارآفرینی امید گفت: بانک مرکزی مجوز تشکیل یک صندوق قرض الحسنه چند شعبه ای را صادر کرده است، صورت جلسات آن آماده شده و به دولت ارسال شده است. هئیت وزیران باید اصلاح اساسنامه صندوق را انجام دهد که در حال حاضر در دستور کار دولت است.  یعنی صندوق کارآفرینی امید تبدیل به یک صندوق قرض الحسنه چند شعبه ای با ۳۷ شعبه می شود که رسماً بانک مرکزی برای آنها مجوز صادر می کند و زیر مجموعه صندوق کارآفرینی امید هستند. تمامی تسهیلات پرداختی از سوی آن شعبه ها انجام می شود  و صندوق کارآفرینی امید صرفاً مسئولیت توسعه کسب و کار را بر عهده دارد.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: بحث بانک مرکزی این است که پرداخت تسهیلات و امور توسعه ای با یکدیگر تلفیق شده است و نمی تواند تمایز ایجاد کند. امورات مشاغل خانگی و توسعه ای کار بانکداری نیست. استانداردهای بانکی با این امور تطبیق ندارد. این صندوق ها قرار است صرفاً امور پرداخت تسهیلات و دریافت اقساط را بر عهده داشته باشند.

نورالله زاده بیان کرد: اموراتی مانند آموزش فنی و حرفه ای، بازاریابی و تبلیغات و آشنایی با رسانه،توسعه کسب و کار و … بر عهده صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.