×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راه اندازی مجتمع اداری فامنین در محل پروژه ۳۳۸‪  واحدی رهروان ولایت

به گزارش تجارت، حمیدرضا حاج بابایی در بازدید اخیر خود از پروژه مسکن رهروان ولایت با اعلام خبر فوق افزود: با ایجاد این مجتمع، ادارات و ارگان های مستقر در سطح شهر در یک جا مستقر می شوند و به این ترتیب کیفیت ارائه خدمات دولتی به شهروندان فامنینی ارتقا و بهبود پیدا می کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در همین راستا بیان کرد: جلوگیری از سفرهای متعدد شهری مراجعین و کاهش هزینه های جاری ادارات دولتی از مزایای تجمیع واحدهای اداری در مجتمع مسکونی رهروان ولایت فامنین خواهد بود. این نماینده همچنین پیشنهاد کرد: بسیار به جاست که تعدادی از واحدهای پروژه مسکن رهروان ولایت از سوی آموزش و پرورش فامنین خریداری و به آن دسته از آموزگاران و دبیران غیر بومی که به صورت مامور و مهمان برای تدریس به فامنین می آیند اختصاص داده شود. این نماینده مجلس که به همراه تعدادی از مدیران شهرستان فامنین از پروژه ۳۳۸‪ واحدی مسکن رهروان ولایت این شهر دیدار می کرد تاکید کرد: مسئولان نسبت به رفع مشکل گاز این پروژه عنایت و مساعدت لازم داشته باشند. ایشان همچنین با اشاره به مسجد نیمه کاره ای که در جوار پروژه رهروان ولایت و در جهت شرقی این پروژه قرار دارد یادآور شد: در شهر مذهبی و ولایتمدار فامنین وجود چنین مسجدی برای مردم مؤمن این دیار یک غنیمت و موهبت باارزش است و بایستی برای تکمیل آن اعتبار لازم درخواست و ساخت و احیاء آن از سر گرفته شود. حمیدرضا حاج بابایی در پایان دیدار خود از پروژه مسکن رهروان ولایت به موضوع خیابان کشی بین فامنین و ماماهان نیز اشاره و تاکید کرد‌: مسئولان مربوطه بایستی نسبت به انجام این پروژه نیز اهتمام کافی داشته باشند و به انتظار مردم منطقه در این مورد پایان دهند.

حل مشکل مسکن، مطالبه جدی مردم

در خبری دیگر، حمیدرضا حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین، در حاشیه جلسه شورای هماهنگی توسعه پایدار و کمیته برنامه ریزی شهرستان فامنین که چندی پیش برگزار شد، در حالیکه مهندس داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان، سید مجید شماعی فرماندار و تنی چند از مسئولین فامنین وی را همراهی می کردند، از پروژه مجتمع مسکن رهروان ولایت این شهرستان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه یاد شده قرار گرفت.

مسکن، پیشران توسعه اقتصادی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همواره در دیدارها و سخنرانی ها و نشست های خبری خود سعی کرده است به اهمیت مسکن و فعال سازی تولید در این بخش اشاره و پافشاری کند. او معتقد است که مسکن پیشران اقتصاد و سامان دهنده وضعیت معاش مردم است و بر این باور است که اگر طی سال های گذشته ساخت و ساز مسکن به اندازه کافی صورت می گرفت، مردم امروز گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت ارز و… را نداشتند.

حمیدرضا حاج بابایی طی سخنانی که مهرماه گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ها و شبکه های خبری قرار گرفت ضمن انتقاد از دولت با بیان این‌که ۷.۷ میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند، گفت: دولت بخش تولید مسکن را رها کرده است.
بر اساس این گزارش، حاجی بابایی با اشاره به برخی سیاست گذاری های اشتباه، در باره علت طولانی شدن اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: همیشه در اینگونه موارد نخستین موضوعی که طرح می شود برخورد جدی است، اما باید توجه داشت که هر گونه سیاستگذاری که لطمه به روند خانه سازی بزند، مضر است و در طراحی و اجرای قوانین باید به این امر دقت کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه وام مسکن قطعا برای خانه دار شدن کافی نیست، افزود: دولت مبالغ زیادی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و آثار آن اختصاص داد و اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی در این راستا گفت: بانک باید برای پرداخت وام اراده داشته باشد و وقتی مسئولیتی بر عهده کسی گذاشته می شود باید منابع آن نیز تامین شود.

باید سالانه یک میلیون مسکن بسازیم

وی با بیان “اگر بتوانیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم بسیاری از مشکلات حل می شود”، افزود: اگر طی ۷ سال اخیر ه رسال یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تحویل می‌شد، امروز گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت ارز و… را نداشتیم.

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که می‌زنم هیچ شائبه سیاسی ندارد و مباحث کارشناسی است. ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این‌که بخش تولید مسکن را فعال کنیم. این خواسته مردم ایران است.

راهکارهای استقبال از پروژه مسکن رهروان ولایت

در این دیدار همایون شهبازی مدیرعامل شرکت اهرام ایران، مجری پروژه مسکن رهروان ولایت، طی سخنانی درخواست های خود را با حمید رضا حاج بابائی نماینده محترم مردم همدان و فامنین در میان گذاشت. وی یکی از مهمترین نیاز های پروژه مسکن رهروان ولایت را اتصال این پروژه به شبکه فاضلاب شهری فامنین اعلام نموده و از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخواست کرد تا دراین مورد مساعدت لازم صورت بگیرد. درخواست دیگر مدیرعامل شرکت اهرام ایران از نماینده مردم همدان و فامنین اتصال شبکه گاز پروژه رهروان ولایت به شاه لوله شبکه گاز شهری فامنین بود که می بایست توسط شهرداری رفع معارض شود که در این راستا نیز وی تاکید کرد این اقدام نقش و تأثیر به سزایی در رونق وتوسعه پروژه ایجاد خواهد کرد. حل مشکل وام و تسهیلات مسکن که قرار است توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شود ودر صورت تحقق، بخش مهمی از نقدینگی مورد نیاز پروژه مسکن رهروان ولایت را تأمین خواهد کرد.
درخواست دیگر مجری پروژه مسکن رهروان ولایت بود که به اطلاع رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم رسید. تقاضای دیگر مجری پروژه رهروان ولایت از نماینده مردم شهرستان همدان و فامنین این بود که از شهرداری خواسته شود تا درامراختصاص یک قطعه زمین در جوار پروژه مسکن رهروان ولایت به منظور احداث مجتمع وپارک تفریحی و رفاهی به هزینه مجری پروژه تسهیل ومساعدت لازم صورت بگیرد و مقدمات این اقدام هرچه سریع تر فراهم شود. شهبازی در پایان تأکید نمود چنانچه درخواست ها و تقاضاهای فوق جامه عمل بپوشد به طور حتم شاهد استقبال بیش ازپیش مردم شریف و نجیب فامنین از پروژه مسکن رهروان ولایت خواهیم بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.