×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رتبه اول کردستانی ها در پرداخت تسهیلات در سال ۹۸ در بین شبکه بانکی استان

تجارت گردان | رتبه اول کردستانی ها در پرداخت تسهیلات در سال ۹۸ در بین شبکه بانکی استان

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سلیمی با اعلام این خبر درخصوص پرداخت تسهیلات در مدیریت کردستان اظهار داشت: مدیریت کردستان در سال ۹۸ با پرداخت ۳ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۸۷۵۵ قرارداد در بخشهای مختلف توانسته است ضمن کسب رتبه برتر ، سهم عمده ای از پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی را به خود اختصاص دهد.

سلیمی بیش از ۹۰ درصد پرداخت تسهیلات را در بخش مسکن اعلام کرد و افزود: در بخش مسکن در بخش مشارکت مدنی ۹۱۵ هزار و ۶۸۶ میلیون ریال، در بخش خرید و فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن نیز با انعقاد ۵۵۵۵ فقره قرارداد در مجموع ۲هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است ، به این ترتیب سلیمی یکی از مهمترین اقدامات بانک را در سال گذشته ، بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل برشمرد و گفت: در سال گذشته با توجه به وقوع حوادث سیل و زلزله در سطح کشور ، مدیریت کردستان با توجه به تأکید مدیران ارشد بانک در بازسازی مناطق آسیب دیده توانسته است با پرداخت ۱۰۶ هزار و پانصد میلیون ریال تسهیلات در بازسازی مناطق زلزله زده و پرداخت ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش مناطق سیل زده اقدامات بسیار موثری را در بازسازی این مناطق انجام دهد.

وی درخصوص اعتبارات بخش بافت فرسوده اظهار داشت :سال گذشته بانک مسکن در استان در بخش بافت فرسوده ۴۴۱ فقره تسهیلات سهمیه گرفت که متاسفانه فقط ۱۹۴ فقره از سهیمه مذکور جذب شده است.

مدیر شعب استان کمترین آمار جذب تسهیلات را در بخش بافت فرسوده در سال ۹۸را متعلق به استان کردستان عنوان کرد و افزود :این آمار اثر منفی هم برای سرمایه گذاری در استان دارد که با بررسی‌های به عمل آمده از دیدگاه سرمایه گذاران، دلایل عمده عدم موفقیت این طرح، پیچیدگی مقررات ادارات زیر مدخل و سردرگمی سرمایه گذاران، عدم استقبال خریداران با قیمت های عرفی بازار در بافت فرسوده، بالابودن هزینه های سربار پروژه و وجود مشکلات و صعبی کار در حوزه بافت فرسوده بوده است.

سلیمی دلایل موفقیت استان‌های دیگر در جذب تسهیلات بافت فرسوده، ارتباط بسیار خوب بین ادارات ذیربط بیان کرد و تصریح داشت: در استان کردستان این ارتباط بین بخشی به عنوان یک حلقه مفقوده در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده وجود دارد و سردرگمی در کریدورهای ادارات یکی از موانع اصلی است.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال زایی نیز ابراز داشت: بانک مسکن در استان کردستان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۹۸ و حمایت از رونق تولید و اشتغال، اقدام به پرداخت۱۹۷ فقره تسهیلات اشتغال زایی با اعتباری بالغ ۴۴ هزار و ۴۴۰ میلیون ریال از محل قرض الحسنه بانک پرداخت کرده است.

مدیر شعب کردستان همچین به پرداخت تسهیلات ازدواج در راستای ترویج ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در جهت ترویج سنت ازدواج و انجام رسالت اجتماعی خود در سال ۹۸ توانسته است به ۵۹۲ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه خود پرداخت کند.

لازم بذکر است بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۲ شعبه است که ۱۰ شعبه آن در شهرستان سنندج و ۱۲ شعبه دیگر در شهرهای استان واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.