×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رسالت بانک صنعت و معدن هدایت جریان مالی صنایع و معادن در مسیر توسعه هرچه بیشتر کشور است

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این جلسه که با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن و دادستان، معاونین فنی و حسابرسی، معاون حقوقی و همچنین جمعی از حسابرسان این نهاد نظارتی همراه بود، دکتر دستغیب با بیان اینکه گزارش های ارائه شده از جانب دستگاه های دولتی و بانک ها، باید قابلیت تصمیم گیری اقتصادی داشته باشد، خاطر نشان کرد: باور ارگان های نظارتی در کشور این است که باید حداکثر حمایت را از بخش خصوصی واقعی داشت اما این موضوع نباید موجب شود که بدون هرگونه ضابطه و دستورالعملی، منابع کشور را در اختیار سایرین قرار داد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه این نهاد نظارتی به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات است، افزود: باید با نگاه حکمرانی به بانک صنعت و معدن نگریست و این مجموعه را در حد بانکی کوچک و غیراثربخش تلقی نکرد؛ لذا انتظار این است که دست اندرکاران این مجموعه، ضمن تهیه گزارش های متقن و دقیق از وضعیت بانک، برای اصلاح امور تدبیر کنند.
وی بیان داشت: یکی از اقدامات اثربخش از جانب مدیران بانک، اطلاع رسانی به موقع و افشای مسائلی است که به تصمیم گیری بهتر و آسان تر سیاستگذاران کلان در کشور یاری می رساند.
در ادامه این جلسه، دکتر علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور نیز اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» لازم است تا بانک صنعت و معدن با ایجاد شرایط و تسهیلاتی، در جهت تحقق هرچه بیشتر این خواسته مقام معظم رهبری گام بردارد.
همچنین علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این جلسه با قدردانی از پیگیری های دیوان محاسبات، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در تسویه طلب های بانک از دریافت کنندگان تسهیلات، مربوط به نوسانات ارزی است.
وی در ادامه بیان داشت: عموماً شرکت ها بر این موضوع استناد می کنند که باید نوسانات بازار ارز، توسط دولت پوشش داده شود و همین امر موجب معوق شدن بازپرداخت تسهیلات می گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.