×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳
رسالت هنرمندان دفاع مقدس بازتاب حقیقت و زیبایی هنر است

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ آئین افتتاحیه نمایش «خاطرات خانه‌ای که…» در محل تماشاخانه سرو و با حضور حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر و از پیشکسوتان تئاتر مقاومت، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل همراه بازیگر و غلامرضا کویتی‌پور از هنرمندان دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات امیر ارتش فرج‌الله برات‌پور و عباس رمضانی دو تن از فرماندهان و خلبانان دفاع مقدس توسط گروه نمایش «خاطرات خانه‌ای که …» قدردانی شد.

رسالت هنرمندان دفاع مقدس بازتاب حقیقت و زیبایی هنر است

در حق هنرمندان انقلاب کم لطفی شده است

غلامرضا کویتی‌پور بعد از تماشای نمایش «خاطرات خانه‌ای که …» ضمن قدردانی از عوامل نمایش رسالت هنر را بیان حقایق و ترسیم مقاومت‌های مردم ایران در زمان جنگ دانست.

هنرمندانی که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس فعالیت می‌کنند رسالت و زیبایی هنر را در مسیر بیان حقایق استفاده می‌کنند ولی در حق‌شان کم لطفی شده و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند.

همچنین ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر مقاومت همیشگی مردم شریف کرمانشاه از زمان جنگ تاکنون تأکید کرد.

رسالت هنرمندان دفاع مقدس بازتاب حقیقت و زیبایی هنر است

تلاش کردیم ترسیم درستی از روزهای دفاع مقدس داشته باشیم

سپس امیر فرج‌الله برات‌پور از فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از این دوران، به مقاومت مردم ایران در این ایام با دست‌خالی اشاره کرد.

وی نمایش «خاطرات خانه‌ای که …» را ترسیم درستی از شرایط آن روزهای دفاع مقدس دانست.

در پایان امین اشرفی کارگردان نمایش «خاطرات خانه‌ای که …»این نمایش را ادای دینی به مقاومت‌های مردم شریف کرمانشاه دانست و بیان کرد: نمایش «خاطرات خانه‌ای که…» نگاهی است به مقاومت مردمی که در زمان جنگ با عدم ترک محل زندگی‌شان مقاومت کردند، مردمی معمولی که شاید در حافظه تاریخی دفاع مقدس باقی نمانده باشند.

همچنین در این مراسم از پوستر نمایش «خاطرات خانه‌ای که …» رونمایی شد.

نمایش «خاطرات خانه‌ای که …» با حضور بازیگرانی چون سیروس سپهری، رستا رضوی، حمیدرضا مرادی، بنیامین صیادی نیا، کیانا سپهری تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ در محل تماشاخانه سرو و از ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.