×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رسیدگی به چالش‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان در اولویت برنامه‌های نظام بانکی است

تجارت گردان | رسیدگی به چالش‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان در اولویت برنامه‌های نظام بانکی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه‌وبودجه، بازوند استاندار کرمانشاه و مدیران ارشد نظام بانکی سخن می‌گفت اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ ویژگی‌های بومی ازلحاظ صنعت، کشاورزی و گردشگری، حائز موقعیت ممتاز در سطح کشور می‌باشد. وی افزود: وقوع حوادث طبیعی سیل و زلزله منجر به لطمات و آسیب‌هایی به برخی مناطق مسکونی استان گردیده است، که باهمت و درایت دستگاه‌های مسئول، تدابیر و برنامه‌های گسترده‌ای در جهت تأمین نیازهای اساسی و افزایش سطح تولید و اشتغال منطقه به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: تشکیل جلسه هم‌اندیشی با حضور ارکان مهم اعتباری و ملی کشور به‌ویژه مدیران عامل بانک‌ها، مقام ارشد دولتی استان و مدیر ارشد بودجه‌ای کشور نشان‌دهنده عزم و اراده ملی برای رسیدگی به مسائل، چالش‌ها و نارسایی‌های موجود در استان کرمانشاه می‌باشد.

مهدیان گفت: بانک توسعه تعاون در اجرای طرح‌های ملی به‌ویژه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، طرح اشتغال فراگیر و تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ توجه و نگاهی ویژه به استان کرمانشاه داشته است و تمهیدات گسترده‌ای در جهت اعطای تسهیلات جبران خسارات سیل و زلزله اجرایی شده است.

سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان برنامه‌وبودجه توجه به اشتغال استان کرمانشاه را از اولویت‌های مهم دانست و اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال باید رونق تولید شکل گیرد و برای رونق تولید نیز باید نظام بانکی و صندوق توسعه ملی برای کارآفرینان تأمین مالی کنند.

پورمحمدی افزود: تأمین مالی جهت پروژه‌های مهم در استان کرمانشاه و توجه به زیرساخت‌ها از دیگر مسائل مهمی است که باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، این استان را مرکز ثقل غرب کشور دانست و اظهار داشت: این استان خدمات زیربنایی را به استان‌های هم‌جوار خود و نوار مرزی ارائه می‌کند.

بازوند با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت دارد، ادامه داد: ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی مرغوب، ظرفیت‌های گردشگری، ظرفیت‌های معادن و صنعت، کرمانشاه را به یکی از استان‌های ثروتمند تبدیل کرده است.

استاندار کرمانشاه با بیان وضعیت اشتغال گفت: نرخ بیکاری این استان در پاییز ۹۶ بیش از ۲۵ درصد بود که در پایان پاییز امسال به ۱۶ درصد رسیده است.وی یادآور شد: برای رساندن نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نیازمند ایجاد حدود ۲۴ هزار شغل ثابت و پایدار هستیم.

مهدیان در ادامه به همراه حاتمی معاون استاندار کرمانشاه، به‌منظور بررسی مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان استان در نشست اختصاصی با صاحبان صنایع حضور یافت. وی در این جلسه گفت: اتخاذ تدابیر هوشمندانه و ارائه تصمیمات کارگشا مدنظر مدیران ارشد نظام بانکی به‌ویژه بانک توسعه تعاون بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.