×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رشد اقتصادی به بیش از ۴ درصد رسید/ ماهانه ۱۲ تا ۱۳هزار میلیارد هزینه‌های دولت قبل را می‌پردازیم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف خراسان شمالی که صبح امروز، دوم تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز شروع به کار دولت رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بود اما در حال حاضر و پس از چند ماه آخر سال گذشته از چهار دهم گذشته و در حدود ۵ درصد است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور نوید این را می دهد که می شود با پیگیری و برنامه‌ریزی‌ها زمینه رشد اقتصادی و ارزش پیدا کردن پول ملی در جامعه را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل تورم، وظیفه ما در دولت است، افزود: به دنبال گشایش اقتصادی و بهبود کسب و کار هستیم.

 رئیسی گفت: کنترل تورم، بیماری کرونا، کسری بودجه و کالاهای اساسی از جمله مهمترین برنامه های دولت از بدو شروع به کار بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس جمهور همچنین گفت: زمانی که در دولت کار را آغاز کردیم با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بودیم و این موضوع برای همگان سوال بود که چگونه قرار است آن را پشت سر بگذاریم اما با افزایش تولید و فروش نفت توانستیم بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول امیدوارانه سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین ادامه داد: دولت ماهانه ۱۲ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه هایی که دولت های قبل انجام داده اند را پرداخت می کند. این هزینه هایی است که دولت مستقر انجام نداده و توسط دولت های قبلی انجام شده اما هزینه های آن را ما پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند با قدرتی که خلق کرده‌اند بدون اینکه قراردادی را امضا کنیم و تعهد جدیدی را برای کشور بپذیریم با همان وضعیت سابق موفق شده ایم صادرات نفتی را به حد قابل قبول برسانیم.

 رئیسی گفت: درآمدهای دولت افزایش پیدا کرده اما هزینه هایی نیز وجود دارد که در حال پرداخت آنها هستیم. ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، افزایش حقوق و دستمزد و غیره مواردی است که از طریق افزایش درآمدهای کشور در حال پرداخت است.

رئیس جمهور اظهار کرد: به عنوان خدمتگزار مردم تلاش می‌کنیم تا راه های برون رفت از مشکلات فعلی را پیدا کنیم و جز این موضوع به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.
وی بهبود اوضاع اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مردم تا رسیدن به تراز جمهوری اسلامی ایران و مردم را وظیفه دولت دانست و گفت به حضور در استان‌های کشور برای مشاهده مشکلات از نزدیک اعتقاد دارم، افرادی که به سفرهای استانی انتقاد می‌کنند تجربه حضور بین مردم را ندارند اما بنده به این موضوع اعتقاد داشته و آن را دنبال خواهم کرد.
وی همچنین تاکید کرد: زیارت کردن مردم البته که مغتنم است اما کافی نیست و تمام مسئولان باید مشکلات مردم را پیگیری کنند تا برطرف شود.
وی همچنین با اشاره به حضور خود در خراسان شمالی، مردم این استان را مردمانی وفادار و با قومیت ها و گویش های مختلف دانست که در کنار یکدیگر متحد و همراه برای اعتلای کشور تلاش می کنند و ادامه داد: سفر به خراسان شمالی برای بنده و همه مدیران و همراهانم یک افتخار است تا از نزدیک مردم شهید پرور صمیمی و پرتلاش این استان را زیارت کنیم.
رئیس‌جمهور افزود: مردم خراسان شمالی بسیار پرتلاش هستند و در برهه‌های مختلف کشور در پیروزی انقلاب اسلامی چه در دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم خوش درخشیده‌اند.
وی به بازدید خود از یکی از صنایع در بدو ورود به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی مملو از امکانات و ظرفیت‌ها به ویژه در صنایع است اما باید تغییراتی در حوزه صنعت اتفاق بیفتد، یکی از این تغییرات استفاده از آب شرب در صنایع است که باید تغییر کرده و از پساب در صنایع استفاده شود.
وی تاکید کرد: حداکثر تا پایان سال جاری زمینه استفاده صنایع از حساب در استان ایجاد شود و چاه های آب شرب در اختیار مردم قرار گیرد، صنایع و اشتغال در آنها باید دو تا سه برابر افزایش یابد و سرمایه‌گذاری جدی در آنها صورت گیرد.
رئیس‌جمهور همچنین گفت: دامداران و کشاورزان ما باید بتوانند آینده را پیش بینی کنند و بدانند که چقدر از تولید آنها قرار است خریداری شود و چرخش مالی آنها چقدر خواهد بود؛ لذا دولت باید با قیمتی مناسب محصولات و تولیدات آنها را خریداری کرده و تسهیلات مناسب را پرداخت کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مردم استان مانند سایر مردم کشور طی بیش از ۴۰ سال گذشته مقاومت خود را نشان داده اند که سبب شده دشمنان اعلام کنند که اقداماتشان علیه کشور ایران نافرجام مانده و در این مسیر شکست خورده اند، هم اکنون نیز دشمنان به دنبال این هستند تا مردم را دچار یأس کرده و آن‌ها را ناامید کنند.
وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه بدانند که برای مأیوس کردن دشمن باید در جهاد تبیین مشارکت نمایند تا تیر دشمنان به سنگ بخورد.
رئیس جمهور تاکید کرد: هر فردی در هر جایی و هر مسئولیتی که دارد باید تلاش کنند تا مردم امیدوار شوند. هر کسی که به با قلم و بیانش سبب ناامیدی مردم شود، خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود بین اقشار مختلف مردم خراسان شمالی اظهار کرد: بررسی های بسیاری از مشکلات خراسان شمالی داشتیم اما قطعاً کامل نیست و در شورای اداری که پایان‌بخش برنامه‌های سفر ما در استان است به بخش دیگری از مشکلات آن خواهیم پرداخت.
وی اعلام کرد: در کل کشور به اندازه ۵۰ سال پروژه‌ نیمه تمام وجود دارد و با کمبود های اعتباری که وجود دارد قطعاً نمی توانیم برای همه آن‌ها اعتبار تعیین کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا پروژه های اولویت دار را برای تکمیل در برنامه خود قرار می دهیم تا آثار و برکات آن ها هرچه سریعتر نصیب مردم بشود.
رئیسی به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سفرشان به خراسان شمالی اولویت های خراسان شمالی را مشخص کردند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در همان راستا حرکت کرده و به وضعیت زندگی مردم بهبود ببخشیم.
به گزارش ایسنا، رییس جمهور صبح امروز دوم تیرماه ۱۴۰۱ در قالب سفر استانی وارد خراسان شمالی شد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.