×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد اقتصادی پایدار؛ نیازمند بهره‌وری بیشتر  / نوآوری و فناوری؛ موتور محرک بهره‌وری

در نوزدهمین کنفرانس جایزه تعالی سازمانی، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، تأکید کرد که برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری ضروری است.

او اشاره کرد که بهره‌وری، معیاری برای سنجش پیشرفت کیفیت اقتصادی است و همچنین بر اهمیت کیفیت کار و سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال و رشد نیروی کار تأکید نمود.

پیشوایی، نوآوری و پیشرفت فناوری را به عنوان اصلی مهم برای تحقق رشد اقتصادی پایدار معرفی کرد و بیان داشت که نظام مدیریتی و نوآوری باید همگام با یکدیگر پیش روند تا بهره‌وری بهبود یابد.

او همچنین اشاره کرد که درصد بهره‌وری در ۵۰ سال گذشته تنها حدود یک درصد بوده است، در حالی که کشورهای شرق آسیا شاهد رشد ۸ درصدی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته که دوران مطلوب رشد بوده حدود ۳.۷ درصد متوسط رشد داشته‌ایم، گفت: از محل بهره‌وری رشدی حدود ۷۵ درصد رخ داده که البته زمانیکه ۱۰ سال ما این رشد را تجربه کنیم می‌توانیم خوشبین بود و یکی از محرک‌های آن نفوذ نوآوری است.

او در نهایت تأکید کرد که برای موفقیت درازمدت، کسب و کارها باید بهره‌وری خود را افزایش دهند و مدیران باید برنامه‌های عملیاتی بلندمدت و کوتاه‌مدت را تعریف کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.