×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشد تولید، دستاورد مهم صنعت فولاد در دوران تحریم

تجارت گردان | رشد تولید، دستاورد مهم صنعت فولاد در دوران تحریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، بر این اساس صنعت فولاد ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در حالی در فهرست تحریم جای گرفت که دولت آمریکا صنعت فولاد کشورمان را در سال ۱۳۹۷ تحریم کرده بود. علاوه براین در آذر ماه هم مجدد تحریم صادرات الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران در دستور کار قرار گرفت. همچنین باردیگر در مورخ اواخر دی ماه نیز تحریم شرکت‌های فولادی ایران در فهرست تحریم ها قرار گرفت.

اما با این وجود، آمار تولید شمش فولادی در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ نشانگر رشد عملکرد فولادسازان در شرایط تحریمی است. در این مدت تولید فولاد ایران با رشد ۱۰ درصدی به حدود ۲۵ میلیون تن رسید. همچنین تولید شمش فولادی نیز با رشد ۱۸ درصدی داشت و با وجود تحریم‌ها، ۶۰ درصد از آن (از سهم رشد تولید)، راهی بازارهای صادراتی شد. ضمن اینکه تولید کنندگان بزرگ شمش فولادی در دوره مزبور رشد ۲۸ درصدی را در مقایسه با ۱۱ ماهه  ۱۳۹۷ اجرا کردند.

انجمن فولاد ایران میزان تولید فولاد خام (میانی) کشور در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ را نزدیک به ۲۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۷ رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد. تولیدات فولادی نیز به رقم ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ را رقم زد. این آمار نشان می‌دهد از حدود ۲۵ میلیون تن فولاد خام (میانی) تولید شده در کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۱۵.۳ میلیون تن مربوط به بیلت و بلوم و ۹.۶ میلیون تن مربوط به اسلب بوده است.

ارقام تولیدات گویای آن است که یک میلیون و ۳۶ هزار تن تیرآهن، هفت میلیون و ۴۸۰ هزار تن میلگرد و ۷۳۸ هزار تن سایر تولیدات فولادی (نبشی و ناودانی) عرضه شده که جمع مقاطع طویل تولید شده به بیش از ۹.۲ میلیون تن رسید که ۶ درصد رشد در زمینه تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ به دست آمد.

تولید ورق گرم نیز با رشد سه درصدی به بیش از ۷.۵ میلیون تن رسید و ورق سرد نیز با دو درصد رشد به دو میلیون و ۳۹۳ هزار تن رسید و در تولید ورق های پوشش دار هم افزایش ۲۴ درصدی حاصل شد و به سطح تولید یک میلیون و ۵۷۴ هزارتن رسید و به این ترتیب تولید مقاطع تخت فولادی به بیش از ۹ میلیون تن بالغ گشت و رشد پنج درصدی را نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۷ ثبت کرد.

تولید ۲۵.۵ میلیون تنی آهن اسفنجی انجمن مزبور در داده های آماری خود میزان تولید آهن اسفنجی را ۲۵.۵ میلیون تن در مدت ۱۱ ماهه  ۱۳۹۸ قید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ رشد پنج درصدی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.