×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رشد تولید محصولات معدنی با وجود تحریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا رحمانی وزیر صنعت در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه گفت: بیشتر تولیدات منتخب کالایی و حجم صادرات در ۱۰ ماهه امسال افزایشی بوده است، 

وی به جهش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف کشور در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: آمار افزایشی تولیدات در سایر اقلام از جمله مس، آلومینیوم و  غیره در این مدت چشمگیر است.

رحمانی بیان‌ داشت: در تعداد شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین در گام‌های برداشته شده برای خودکفایی کشور نیز شاهد تحولات عظیمی هستیم که به توسعه کشور طی این سال‌ها انجامیده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در زنجیره تولید فولاد، تولید دو هزار و ۳۰۰ تنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲۳۰ میلیون تن رسیده است.

رحمانی اضافه‌کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها قابل حل است و در این راستا ضرورت دارد از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در چارچوب ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی معادن بهره‌برداری لازم انجام شود.

معارفه معاون جدید معدن و صنایع معدنی

در پایان این جلسه، «جعفر سرقینی» معاون پیشین معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت تودیع و به جای وی، «داریوش اسماعیلی» در این سمت معرفی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.