×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
رشد تولید و سودآوری صنایع با تامین برق پایدار بخش صنعت طی دو سال اخیر

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: مرداد سال گذشته و در اوج بار تابستان ۱۴۰۲، تولید فولاد ایران در بین کشورهای جهان بیشترین رشد را داشت و باتوجه‌به افزایش حجم صادرات، صنایع فولاد کشور از سود مطلوبی در صورت‌های مالی خود برخوردار شده‌اند.

وی این امر را نشان از دریافت انرژی برق با رشد مطلوب و بهره‌مندی این صنایع از برق پایدار دانست و افزود: درحالی‌که میزان رشد مصرف برق صنایع انرژی‌بر در مرداد سال گذشته حدود ۵. ۵ درصد بود، کمترین میزان تولید این صنایع به آذرماه گذشته مربوط می‌شد که هیچ محدودیتی در تأمین برق و انرژی نداشته‌اند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: اگرچه صنعت برق تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا انرژی بیشتری به بخش مولد کشور تحویل دهد و این را جزو مسئولیت‌های خود می‌داند، بنا بر تکلیفی که در ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق پیش‌بینی‌شده است، صنایع انرژی‌بر باید حتماً خودشان نیروگاه بسازند.

رجبی مشهدی گفت: اکنون تعدادی از آنها موفق به احداث حدود ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه شده‌اند که این میزان تا پایان سال جاری به حدود ۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه برای صنایع امتیازاتی در برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تعرفه سوخت نیروگاهی، اتصال به شبکه سراسری برق کشور و تکمیل بخش بالادست که نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی برای صنعت برق خواهد بود از جمله این امتیازها است تا این صنایع، انرژی پایدار برای تولید داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: همان‌طور که بخش مولد کشور برای از حرکت نایستادن چرخ تولید به فکر تأمین مواد اولیه، فرایندها و سایر موضوع‌های تولید است، حتماً باید به فکر تأمین انرژی موردنیاز خود نیز باشد و می‌تواند با احداث نیروگاه، عدم النفع و خسارات احتمالی خود را به حداقل برساند، ضمن آن که صنعت خود را مکلف و موظف می‌داند که نیروگاه‌های صنایع را به شبکه سراسری متصل کند تا درصورتی‌که دچار مشکلی در تأمین یا قطع برق شدند، بتوانند برای تأمین برق خود از شبکه سراسری کمک بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.