×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رشد صنعت برق ایران مرهون تلاش‌های بخش خصوصی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق افزود: حدود ۷۰ درصد نیروگاه های کشور خارج از وزارت نیرو توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، در حالی که در بسیاری از کشورها این نسبت وجود ندارد.
وی ادامه داد: در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایر موارد نیروگاهی همچون احداث پست، ترانسفورماتور، خط و … در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم از طریق روش‌های BOO و BOT این موضوع را نیز حل کنیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به موارد مالی بخش تولید و بررسی افزایش نرخ بازار برق که از سال ۱۳۹۴ تا کنون تغییری نداشته است، گفت: هیئت تنظیم جدیدی با نگرش مستقل تشکیل شده و موضوع چگونگی افزایش نرخ بازار برق در حال بررسی است.
حائری افزود: نحوه افزایش سقف بازار برق توسط این هیئت تنظیم در حال بررسی است و انشاالله به زودی در این زمینه افزایش خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ورودی های مالی به بخش برق محدود است، افزود: با پیگیری های سال گذشته از طریق فروش اوراق توانستیم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بخش خصوصی را تا حدودی کاهش دهیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، موضوع به سرانجام رسیدن نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق را مورد تاکید وزیر نیرو دانست و گفت: پیش‌نویس لایحه این موضوع پس از پیگیری‌های صورت گرفته تهیه، به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال شده و ظرف ماه جاری یا ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
حائری خاطرنشان کرد: بسیاری از تصمیم گیری های صنعت برق با نگاه ایجاد تسهیل در بخش خصوصی صورت می گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.