×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رشد علمی ایران، ۱۱ برابر میانگین جهانی

تجارت گردان | رشد علمی ایران، ۱۱ برابر میانگین جهانی

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس بنیاد ملی نخبگان در مراسم تجلیل از ۹۴ نخبه ایثارگر خراسان جنوبی گفت: نخبگان اصلی ما شهدا هستند که برای حفظ میهن از جان خود گذشتند و امروزه نخبگان ما باید برای پیشرفت علمی، روحیه جهادی داشته باشند.
احمدی زاده افزود: افتخار امروز ایران اسلامی رشد علمی است که کشورمان را در برابر استکبار جهانی و بسیاری از کشور‌های دنیا قدرتمند کرده است.
وی با اشاره اینکه سرعت رشد علمی در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است، گفت: ایران با وجود مشکلات و تحریم، پیشرفت‌های علمی خوبی به ویژه در صنعت هوا فضا، سلول‌های بنیادی و علم نانو داشته و ما نیز در تلاشیم برای پیشرفت علمی استان خراسان جنوبی، پیوند نخبگان علمی با نخبگان ایثار گر را تقویت کنیم.
احمدی زاده افزود: هسته‌های نخبگانه را به نام جایزه شهید احمدی روشن تعریف کردیم و در این طرح قرار است ۱۰ تا ۱۵ نخبه زیر نظر یک استاد، در مدت ۹ ماه یک مسئله واقعی از کشور را حل کنند و امیدواریم تا سال آینده ۲ مسئله حل شود.
مهری، مدیر کل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید کشور هم گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت‌های دانش بنیان، مراکز نوآوری و شکوفایی را ایجاد کرده ایم و از نخبگان بویژه نخبگان ایثارگر حمایت می‌کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان هم در این مراسم گفت: بنیاد شهید برای حمایت و جذب استعداد‌های برتر و خلاق جامعه ایثارگری اقدام کرده تا از این افراد حمایت کند.
حجت الاسلام عزیزی افزود: امروز افتخار تجلیل از ۹۴ نفر از ایثارگران نخبه را داریم و این افراد ایثارگر و خانواده‌های محترم شهدا در تالیف کتب و پژوهش‌های مختلف تلاش کرده و در کشور و رشد علمی کشور سرآمد هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز توسعه کشور و استان را در گرو پیشرفت علم و دانش دانست و تاکید کرد: اگر کار‌های اجرایی را با پشتوانه علم و پژوهش پیش ببریم به موفقیت‌های خوبی دست می‌یابیم.
خوش خبر از نخبگان خواست با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، با هدایت افکار عمومی، مردم را برای انتخاب اصلح و ساختن ایرانی آباد تشویق کنند.
 در این مراسم ده نخبه ایثارگر به نمایندگی از ۹۴ نخبه استان تجلیل شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.