×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۰ درصدی تولید بنزین پالایشگاه‌ها و حجم ذخایر سوخت کشور/ تأمین بنزین کشور به نحو مطلوب ادامه دارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از شانا، علی‌اکبر نژادعلی امروز (یکشنبه، ۲۲ مردادماه) در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ سیما در این باره اظهار کرد: وضع تولید و توزیع در کشور مناسب است و در پالایشگاه‌های کشور نیز از ابتدای سال حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داریم که این افزایش در مرداد ماه به ۱۶ درصد رسیده است.

وی افزود: وضع تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبارهای نفت نیز کاملا مناسب است و انتقال با خطوط لوله و انبارهای نفت به مجاری عرضه به نحو احسن انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: امسال افزایش مصرف را تجربه کردیم و حدود ۱۲.۵ درصد افزایش رشد مصرف داشتیم.

نژادعلی تصریح کرد: وضع ذخیره‌سازی در انبارهای نفت به گونه‌ای است که ۱۰ درصد مقدار ذخیره‌سازی ما در انبارهای نفت افزایش داشته است.

وی گفت: مقدار مصرف به‌واسطه تولید ۱.۵ میلیون خودرو در داخل کشور و خارج نشدن خودروهای فرسوده از ناوگان و افزایش تردد جاده‌ای (بالغ بر ۱۰۵ میلیون تردد جاده‌ای) عددی طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به‌واسطه افزایش تولید خودروها در چرخه تردد، پنج درصد و به‌واسطه افزایش تردد جاده‌ای، ۱۰ درصد رشد مصرف بنزین داشتیم.

نژادعلی افزود: نیاز است که مردم، دولت و کشور را حمایت کنند و مقدار مصرف در حد معمول حفظ شود.

وی بیان کرد: شایعات مرتبط با افزایش قیمت فرآورده، بارها تکذیب شده است و هیچ برنامه‌ای در این ارتباط وجود ندارد؛ هم‌اکنون برای خودروهای سواری ۶۰ لیتر سهمیه بنزین قیمت اول و ۱۵۰ لیتر سهمیه قیمت دوم (آزاد) شارژ می‌شود که در طول ماه قابل بهره‌برداری است.

کد خبر 476900

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.